همزمان با هفتمین روز بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، با حضور استاندار سمنان ۷۷ طرح عمرانی و اقتصادی با ۲۳۱ میلیارد تومان هزینه به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ابوطالب جلالی، سرپرست فرمانداری شاهرود گفت: ۷۷ طرح عمرانی و اقتصادی با ۲۱۳ میلیارد تومان هزینه به بهره برداری رسید.

او افزود: همچنین عملیات اجرایی ۲۹ طرح عمرانی اقتصادی با ۲۳۵ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد.

به گفته جلالی، عمده این طرح‌ها در بخش‌های راه، آب برق، بنیاد مسکن و شهرداری‌های و دهیاری‌ها با نگاه محرومیت زدایی و توجه به نقاط محروم و روستا‌های محروم است.

سرپرست فرمانداری شاهرود ابراز داشت: با بهره برداری از این طرح‌ها برای ۴۴۰ نفر شغل ایجاد شد.

بهره برداری از دبستان شش کلاسه خیرساز حاج موسی عضدی شهرک دانشگاه شاهرود از جمله طرح‌هایی بود که با حضور استاندار سمنان افتتاح شد.

این آموزشگاه در زمینی به مساحت دو هزار و ۳ متر مربع و زیربنای هزار و ۴۱ متر مربع با سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه احداث شده است که ۴۵۰ میلیون تومان آن را حاج موسی عضدی خیر مدرسه ساز پرداخت کرده است.

در این آموزشگاه علاوه بر شش کلاس درس دارای نمازخانه، کتابخانه و اداری نیز ساخته شده است.

علیرضا آشناگر، استاندار سمنان در آیین بهره برداری همزمان طرح‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان شاهرود و جلسه شورای اداری شهرستان شاهرود گفت: تمام تلاش ما این بوده که مطالبات جدی شهرستان شاهرود را دنبال کنیم.

آشناگر افزود: سرجمع اعتبارات افتتاح شده دهه فجر در استان سمنان پارسال هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود که امسال به هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

آشناگر به نامه‌ای که برای رییس جمهوری فرستاده اشاره کرد و گفت: در آن نامه درخواست شد اعتبارات مصوبات دو سفر رییس حمهوری که ۵۹۶ میلیارد تومان بود، تخصیص یابد که تا کنون در سه مرحله کار‌های تخصیص ۱۴۷ میلیارد تومان آن انجام شده است.

استاندار سمنان گفت: تعدادی از طرج‌های سفر رییس جمهوری که زیر ۵۰ درصد پیشرفت دارند اکنون معطل مانده اند که در صورت تامین اعتبار تا پایان اردیبهشت سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.

آشناگر اظهار داشت: برخی طرح‌هایی که کارآفرینان در شهرستان شاهرود سرمایه گذاری کرده‌اند، باید در اولویت قرار بگیرند، چون ایجاد اشتغال در آن‌ها دیده شده است.

آشناگر افزود: طرح سیمان بیارجمند، سیم و کابل مغان، ذوب آهن و دارو سازی شاهرود در اولویت قرار دارند و به مشکلات برخی سرمایه گذاران که در کارشان جدی‌تر بودند خارج از نوبت رسیدگی شد.

علی اصغر خانی، نماینده مردم شهرستان شاهرود شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: باید زیرساخت‌های لازم برای سرمایه گذاری شرق استان سمنان در بخش‌های مختلف فراهم شود.

خانی خواستار توزیع عادلانه بودجه و اعتبارات بر اساس جمعیت و وسعت در شهرستان‌های استان سمنان شد.

او  از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست برای حل مشکلات مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی که نصف جمعیت استان را دارند بیشتر وقت بگذارند.

خانی تصریح کرد: باید با همدلی و اتحاد و یکپارچگی مسئولان و مردم مشکلات را حل کنیم.

خانی به جاده‌های پرخطر شاهرود هم اشاره کرد و گفت: جاده‌های پرخطر طرود، کالپوش و توسکستان سالانه تعداد زیادی تلفات می‌گیرد که باید به این امر توجه ویژه‌ای شود.

حجت الاسلام عباس امینی، امام جمعه شاهرود نیز در این آیین با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران انقلاب فرهنگی و دینی بوده است گفت: تهیه پیوست فرهنگی برای طرح‌های عمرانی و اقتصادی موجب اثرگذاری بیشتر فرهنگ انقلاب در نسل جدید می‌شود.

حجت الاسلام امینی از نبود نمازخانه مناسب در برخی طرح‌های عمرانی بزرگ کشور انتقاد کرد و افزود: توقع رهبری انقلاب این است که به نماز اهمیت بسیار زیادی داده شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.