در سریال «روز‌های ابدی» که از شبکه یک پخش می‌شود، با روایت روز‌های انقلاب و زندگی یاران انقلابی مواجهیم.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در سریال «روز‌های ابدی» که از شبکه یک سیما پخش می‌شود، با روایت‌های مختلفی از روز‌های انقلاب مواجهیم و به تاریخ انقلاب و یاران انقلابی توجه ویژه شده است. در این سریال با بازگویی وقایع تاریخی، به شهدای گمنامی که زیر شکنجه به شهادت رسیدند هم توجه شده است.

«روزهای ابدی» به فعالیت گروه‌های مختلف و دانشجویان هم توجه کرده است. در میان وقایع متعدد و سرعت وقوع آنها، به نقش جاسوسان و مستشاران آمریکایی و شهدایی که توسط ساواک اجساد مطهرشان در شورآباد قم رها شد، نیز توجه شده است.

یاران دیرین انقلاب از دیروز تا امروز همواره از ارزشمندترین هدیه خداوند یعنی جان خود گذشته اند. بسیاری از شهدای انقلاب زیر شکنجه ساواک تاب نیاورده و با اعمال وحشیانه عوامل رژیم پهلوی شهید شدند.

یاران انقلاب افرادی مخلصند؛ هم کسانی که پیش از انقلاب و در زندان‌های ساواک شکنجه شدند، هم افرادی که در بحران‌ سال‌های اول انقلاب حضور مؤثر داشته اند، هم شهدایی که از جان خود برای پاسداری از مرز و بوم گذشتند و راهی جبهه‌های نبرد شدند و هم شهدایی که برای دفاع از حریم جان و سر دادند.

روایت کمتر شنیده شده «روز‌های ابدی» از شهدایی که پیکرشان در دریاچه نمک قم ریخته شد!

ایران اسلامی همیشه در سوگ یاران دلسوز و دیرینه‌اش که تاریخ‌ساز انقلاب هستند، سوگوار است؛ از ۳۰۰ گور شهدای ناپدید شده انقلاب گرفته تا شهدای گمنام دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم. ایران داغ یاران نسل‌های مختلف خود را تجربه می‌کند و میراث انقلاب را به فرزندان خود در نسل های بعدی می سپارد.

روایت کمتر شنیده شده «روز‌های ابدی» از شهدایی که پیکرشان در دریاچه نمک قم ریخته شد!

نویسنده و کارگردان سریال  روزهای ابدی، برای نمایش هرچه بهتر وقایع، یکی از شهدا را که عموی شخصیت اصلی داستان (مهدی) است، گلچین کرده و نحوه شهادتش را بر اساس اسناد به دست آمده ساواک روایت کرده اند. یکی از شهدایی که توسط ساواک اجساد مطهرشان در شورآباد قم رها شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار