حاجی‌ميرزايی گفت: محدودیتی برای افراد جهت ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ از سوی آموزش و پرورش تا ۲۴ سال ایجاد نشده است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی‌ميرزايی، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه گفت و گوی تحولی هفته که با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی برگزار شد، درباره کاهش حق التدریس معلمان اظهار کرد: برای ساعات کار همکاران و نحوه پرداخت قانون جدیدی وضع نکردیم برخلاف آنکه تصور بر این است تا برای ٣۵ دقیقه مبلغ محاسبه شده است.

او ادامه داد: براساس گزارش ادارات شهرستان ها این محاسبات انجام شده است اما کل مبلغ حق التدریس را واریز نکردیم؛ بنا داریم تا قبل از سال این مبلغ را تسویه کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: منطبق با قانون مشمولان استخدام باید دوره یکساله آموزشی را طی کرده و مهارت لازم را کسب کنند.

حاجی‌ميرزايی درباره سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: محدودیتی برای افراد جهت ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ از سوی آموزش و پرورش تا ۲۴ سال ایجاد نشده و داوطلبان می‌توانند در این آزمون ثبت‌نام کنند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در چهار حوزه توسعه مهارت‌آموزی، کودکان بازمانده از تحصیل، رفع محرومیت‌های آموزشی، توسعه تعاونی‌ها و تقویت فعالیت‌های کار و کارآفرینی با وزیر کار عرصه‌های مشترکی داریم همچنین در مورد توسعه تعاونی‌ها و کمک‌های وزارت تعاون به تعاونی‌ها توافق نامه امضا شد.

فرهنگ کار و تلاش را در کشور توسعه می‌دهیم

در ادامه محمد شریعتمداری وزیر رفاه، کار و امور اجتماعی اظهار کرد: مراکزی که کار عملی را در اولویت قرار می‌دهند در چارچوب برنامه‌ها قابلیت استفاده دارند، علاوه بر این موضوع برنامه هر دانش آموز یک مهارت را در نظام آموزشی دنبال می‌کنیم.

او ادامه داد: تفاهم نامه‌ای هم که امروز انجام شد بدون تردید زمینه‌های تحقق عملیاتی و اجرایی شدن را دارد، براین اساس در چهار استان تهران، گلستان، فارس و خوزستان پایلوت کار را فراهم کرده ایم.

شریعتمداری بیان کرد: فرهنگ کار و تلاش را در کشور توسعه می‌دهیم و همکاری بین معلمان را در تعاونی آموزشی پیگیری می‌کنیم تا به نتایج عملیاتی برسیم.

وزیر تعاون تصریح کرد: در پیگیری مسائل صنفی و واحد‌های آموزشی در استخدام رسمی و قانون کار، کار‌های مشترکی داریم تا با حداقل تعدیل مواجه شویم تا در اجرای قانون کار و تامین اجتماعی موفق عمل کنیم.

او بیان کرد: در ١١ حوزه همکاری مشترک با هم به تفاهم رسیدیم که از مهم‌ترین آن‌ها همکاری موسسات پژوهشی با وزارت آموزش و پرورش است که زمینه توسعه زیربنا‌های آموزشی و پژوهشی را داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.