رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی:

مسابقات آموزشگاهی، یک فرصت بی نظیر برای استعداد یابی است

رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی، درباره شرایط و حواشی ورزش دانش آموزی توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین بابویی، رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی اظهار داشت: از این فرصت استفاده می‌کنم و صمیمانه دهه مبارک فجر را خدمت همه شما عزیزان تبریک می‌گویم. مجددا از حمایتی که وزارت آموزش و پرورش از توسعه ورزش دانش آموزی انجام می‌دهد تشکر می‌کنم.

او افزود: حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش هم در روز‌های گذشته به این نکته اشاره کرد که فدراسیون ورزش دانش آموزی و توجه به ورزش پایه، به عنوان یکی از مهم‌ترین فدراسیون‌های ورزشی در کشور است.

وزیر آموزش و پرورش و وزارت ورزش همواره از ورزش دانش آموزی حمایت می‌کند

بابویی در ادامه گفت: وزارت آموزش و پرورش، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تمام حمایت‌های لازم را برای توسعه ورزش پایه در سراسر کشور انجام می‌دهند.

رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی در ادامه افزود: هر جا که افتخاری است، نقش فرهنگیان، از جمله معلمان و دانش آموزان پر رنگ است. در اینجا لازم است از همه شهدای انقلاب که در مسیر انقلاب مبارزه کرده و جان خود را فدای ایران کردند یادی کنیم.

تاریخچه تاسیس فدراسیون ورزش دانش آموزی

بابویی در ادامه گفت: فدراسیون ورزش دانش آموزی در سال ۱۳۸۱ بنا به درخواستی که وزارت آموزش و پرورش به سازمان تربیت بدنی داد، تاسیس شد.

وظیفه فدراسیون ورزش دانش آموزی، برنامه ریزی و اجرای مسابقات است

او در ادامه گفت: آنچه که فدراسیون ورزش دانش آموزی به عنوان وظیفه خودش در آموزش و پرورش پیگیری می‌کند، برنامه ریزی، سازماندهی و اجرای مسابقات دانش آموزی در سطوح مختلف است. در قدم اول برگزاری المپیاد‌های ورزشی در مدارس، منجر به این می‌شود که معلمان تربیت بدنی مدارس، منتخبین و استعداد‌های برتر ورزشی در رشته‌های مختلف را در داخل مدرسه انتخاب کنند و در مرحله بعد تیم‌های برتر به مسابقات آموزشگاه‌های سطح شهر راه پیدا می‌کنند و تیم‌های قهرمان در مسابقات استانی بین مدارس شهر‌های مختلف یک استان، با هم رقابت می‌کنند و قهرمان و یک تیم به عنوان تیم منتخب به مسابقات کشوری معرفی خواهند شد.

بابویی در ادامه گفت: بعد از این مراحل اگر ما مسابقات قاره ای، جهانی و بین المللی داشته باشیم، همین تیم‌هایی که در نهایت قهرمان کشور شده باشند، با کمترین تغییر در مسابقات آسیایی، جهانی و یا المپیک دانش آموزی حضور پیدا خواهند کرد.

او افزود: طی این سال‌ها نزدیک به ۵ میلیون دانش آموز در ۱۵ رشته ورزشی در داخل مدارس توانسته اند وارد رقابت‌های ورزشی شوند و این اتفاق بسیار بزرگی است. از میان آن‌ها یک میلیون و چهارصد هزار دانش آموز در مسابقات سطح شهر‌ها شرکت می‌کنند و پس از آن ۶۰۰ هزار دانش آموز در سطح استان‌ها در قالب ۱۵ رشته ورزشی شرکت خواهند کرد و در نهایت ۱۵ هزار دانش آموز به مسابقات مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

هدف فدراسیون ورزش دانش آموزی ارتقای سطح جسمی و اجتماعی دانش آموزان است

بابویی در ادامه درباره هدف فدراسیون ورزش دانش آموزی گفت: هدف این فدراسیون عبارت است از ارتقای سطح جسمی و اجتماعی، شناسایی، هدایت و پرورش استعداد‌های دانش آموزان، با رویکرد ورزش تربیتی در سطح مدرسه، شهرستان، منطقه، استان و کشور است. چشم انداز ما این است که تا سال ۱۴۰۴ فدراسیون ورزش دانش آموزی به یک مرجع مطمئن در بحث مدیریت استعداد‌های ورزش کشور تبدیل شود.

او افزود: این مسابقات فرصت خوبی برای دانش آموزان سراسر کشور برای قهرمانی و مدال آوری است. سال گذشته، ظرفیت بسیار بالایی در شبکه شاد در اختیار دانش آموزان قرار داشت. کانال ویژه‌ای برای فدراسیون ورزش دانش آموزی هم در این شبکه فراهم شده است که آخرین اخبار و اطلاعات فدراسیون را در آنجا در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهیم.

مسابقات آموزشگاهی، یک فرصت بی نظیر برای استعدادیابی است

رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی در ادامه گفت: مسابقات آموزشگاهی، یک فرصت بی نظیر در بحث استعدادیابی است. یکی از اقداماتی که به ما از طرف وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شده، موضوع استعداد یابی است. دستورالعمل استعدادیابی را به معلمان در سراسر کشور آموزش داده ایم.

فدراسیون ورزش دانش آموزی به ورزش‌های المپیکی نگاه ویژه‌ای دارد

بابویی گفت: امروز رشته‌های دوومیدانی، شنا، ژیمناستیک و بسیاری از رشته‌های دیگر که در المپیک پر مدال محسوب می‌شوند، اهمیت و اولویت ویژه‌ای برای ما دارند. هر ساله مسابقات دوومیدانی و شنا و ژیمناستیک دختران و پسران را برگزار می‌کنیم.

او افزود: استعدادیابی برای فدراسیون ورزش دانش آموزی بسیار مهم است. برای نمونه علی علیپور که هم اکنون در خارج از کشور بازی می‌کند، از طریق استعداد یابی فدراسیون ورزش دانش آموزی کشف شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار