مدیرکل تأمین منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: تألیفات و سخنرانی‌های آیت‌الله مصباح یزدی در خدمت دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سید باقر میرعبداللهی، مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بزرگداشت یاد و نام علامه مصباح یزدی، گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی با هدف فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی خود، اقدام به اجرای فعالیت‌هایی با موضوع کتاب می‌کند که یکی از این فعالیت‌ها معرفی کتاب‌های ارزشمند و مفید است.

او افزود: از جمله این فعالیت‌های ترویجی در سال‌های اخیر، تهیه و انتشار پوستر‌های «این چند کتاب» است که در مناسبت‌های مختلف به معرفی کتاب‌های برجسته و نویسندگان بزرگ در زمینه‌های مختلف می‌پردازد.

مدیرکل منابع نهاد بیان داشت: در نسخه اخیر این طرح نیز نهاد کتابخانه‌های عمومی با دستمایه قرار دادن آثار ارزشمند عالم مجاهد و انقلابی، آیت‌الله مصباح یزدی اقدام به معرفی برخی آثار ارزشمند ایشان در قالب پوستر «أین عمار» کرده است.

او در خصوص شخصیت کم‌نظیر و تألیفات گران‌سنگ علامه مصباح اظهار داشت: ایشان عمر با برکت خود را صرف تفسیر و تبیین مبانی نظام اسلامی و مبارزه با انحرافات مختلف کرد و با تألیف بیش از ۱۵۰ عنوان کتاب و برپایی صد‌ها جلسه سخنرانی علمی و روشنگرانه، نقش خود را در دفاع از نظام و اصول آن به شایستگی ایفا کرد.

میرعبداللهی با انتقاد از مشی برخی رسانه‌های کم مقدار و تابع سیاست‌های ژورنالیستی که عادت به ظاهربینی دارند، گفت: این رسانه‌ها همواره کوشیده‌اند تلاش‌های پرحجم و ارزشمند این شخصیت بزرگ را تقلیل دهند، اما تفکرات علامه مصباح که حاصل یک عمر نشو و نما در فضای ممارست، مراقبت و تلاش برای گسترش ارزش‌های اسلامی و دینی و مبارزه با التقاطات فکری بوده، هر روز بالنده‌تر و استوارتر خواهد شد.

مدیرکل منابع نهاد با گرامیداشت مقام علمی و معنوی آیت‌الله مصباح، گفت: فلسفه اسلامی به شدت وامدار تلاش‌های این مرد بزرگ است و جای خالی او قطعاً در این حوزه احساس خواهد شد.

در این مراسم همچنین از پوستر معرفی آثار آیت‌الله مصباح یزدی با عنوان «أین عمار» که توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تهیه و منتشر شده است، رونمایی شد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.