اصفهان در حوزه ورزش ژیمناستیک وضعیت بدی ندارد، دوستان کمی سیاه‌نمایی می‌کنند؛ البته وضعیت می تواند بهتر شود.

جواد کاظمی مربی و پیشکسوت ژیمناستیک در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، درخصوص وضعیت ژیمناستیک استان اصفهان اظهار داشت: اصفهان سال‌های خیلی قبل در شاخه هنری ژیمناستیک افتخارآفرینی کرده بود، تقریبا در ۳۰ سال گذشته دیگر نتوانسته مقام مناسبی کسب کند و همیشه استان اصفهان جزء رتبه‌های پایین کشور قرار داشت.


کاظمی در ادامه گفت: زمانی جایگاه قابل‌قبولی داشته‌ایم، اما پس از آن نتوانستیم موفقیت‌هایی را به دست بیاوریم مربوط به مدیریت می‌شود؛ در عین حال که عملکرد مربیان هم ممکن است تاثیرگذار باشد، اما بخش بزرگ آن به مدیریت برمی‌گردد.


او درباره شاخه‌های دیگر ژیمناستیک که پیشرفت زیادی در جهان داشته اذعان داشت: با حرکت فدراسیون جهانی به سمت پیشرفته شدن، ما نیز در شاخه‌های ترامپولین، آکروژیم، ایروبیک و ریتمیک شروع به عرض اندام کردیم. ترامپولین در مسابقات المپیک قرار گرفت، در المپیک جوانان شاخه آکروژیم حضور دارد و ایروبیک نیز تلاش می‌کند به‌عنوان یک رویداد مهم ورزشی وارد المپیک شود و فورآل نیز بسیار مورد توجه است.


او افزود: نکته حائز اهمیت این است که، چون این رشته‌ها جوان هستند در آسیا و جهان به‌سرعت توانستیم رشد کنیم. در آکروژیم و ایروبیک حرف برای گفتن داریم. تلاش می‌کنیم نیروهایمان را پرورش دهیم تا مسابقات را از دست ندهیم و بتوانیم در تمامی شاخه‌ها قهرمان‌پروری کنیم.

مربی ژیمناستیک با اشاره به این مسئله که اهالی این رشته توجه زیادی به شاخه هنری دارند گفت: باید به جایی برسیم که این موقعیتی که در ژیمناستیک دارا هستیم را نیز از دست بدهیم آن هم فقط به‌خاطر اینکه برخی دوستان حاضر نیستند در رشته و شاخه‌های متفاوت پیشرفت و پرورش یابند.


همچنین در ادامه بیان کرد: نباید از اتفاقات بروز و تغییر و تحولاتی که در فدراسیون جهانی رقم می‌خورد عقب بمانیم. همه می‌خواهند شاخه هنری را سخت‌ترین شاخه این رشته جلوه بدهند و توجهی به دیگر شاخه‌ها نمی‌شود.


او با انتقاد از وجود بیش از اندازه مربیان و کمبود امکانات بیان کرد: از مربی‌پروری فقط تولید درآمد کرده‌ایم، اصفهان بیش از ۱۰۰۰ مربی دارد، اما آیا به همان اندازه باشگاه و زیرساخت‌هایش را نیز داریم؟ کمتر از ۵ سالن تخصصی ژیمناستیک در استان اصفهان داریم. چه فکری برای این همه مربی شده است؟


کاظمی وجود امکانات را دلیلی بر افتخارآفرینی دانست و گفت: اگر در شاخه‌های گسترده فعالیت کنیم یک شهرستان که توان تجهیز کردن سالن را ندارد به‌راحتی می‌تواند در شاخه ایروبیک و.. در حد المپیک افتخارآفرینی کند.ما نباید در این فضایی که ایجاد شده به‌دنبال اثبات برتری خودمان به هر قیمتی باشیم.


او با اشاره به ادعای برخی مبنی بر هدایت ژیمناستیک استان گفت: برخی دوستان سال‌ها نبوده و حضوری در ژیمناستیک نداشته‌اند؛ اما مروز مدعی هستند.هرچند دغدغه ما حضور نداشتن این افراد بود و همه جنگ ما با هیئت قبلی استفاده نکردن از همه ظرفیت‌های ژیمناستیک بود.


پیشکسوت ژیمناستیک ادامه داد: برخی از دوستان که مدت‌ها دور از فضا بوده‌اند مدعی می‌شوند افرادی که در زمینه‌های مختلف ژیمناستیک قهرمان پرورش داده‌اند کار خاصی نکرده و ما به‌دلیل کسب مقام در سال‌های دور باید تعیین‌کننده مسائل باشیم، با این روش جامعه ورزشی را فریب می‌دهند.برخی رسانه و خبرگزاری‌ها نیز براساس چنین صحبت و ادعا‌هایی که مطرح می‌شود می‌نویسند.


کاظمی با نقد بر بی‌توجهی به مربیان و مدرسان این رشته خاطرنشان کرد: هیچ‌کسی از مدرسان نمی‌خواهد که سطح کیفی ژیمناستیک استان را ارتقا دهد و حرف آن‌ها نیز خریدار ندارد؛ این مسائل جای سوال دارد. آیا نباید جایگاه این مربیان دیده شود؟ اما با تفاسیری نظیر چشمداشت به جایگاه، توجهی به آن‌ها نمی‌کنند.


مربی ژیمناستیک با نقد بر اصرار برخی برای توجه بیش از حد به شاخه هنری اظهار داشت: اصفهان جایگاهی در شاخه هنری ژیمناستیک ندارد و به ضرب و زور می‌خواهند با کمرنگ کردن شاخه‌های دیگر، این رشته را مهم‌تر جلوه دهند.


او افزود: تا زمانی‌که تمامی مربیان کنار هم قرار نگیرند و قصد تخریب یکدیگر را داشته باشند حتی اگر بهترین مدیران را به استان بیاوریم، ژیمناستیک اصفهان به نقطه‌ای نمی‌رسد.


کاظمی درخصوص انتخابات هیئت ژیمناستیک توضیحاتی ارائه کرد و گفت: تمامی کاندیدا‌ها قابل احترام هستند و مورد تایید اداره کل ورزش و جوانان قرار گرفته‌اند که ۴ نفر آن‌ها از مربیان ژیمناستیک به‌شمار می‌روند؛ اما بحث ما مدیریت و انتخاب شخص خاص نیست.


او درخصوص رئیس آینده هیئت ژیمناستیک اصفهان تصریح کرد: اگر کسی دلسوز واقعی ژیمناستیک است باید به اداره کل ورزش و جوانان همچنین فدراسیون ژیمناستیک اعتماد کند و به‌دنبال حاشیه نباشد. تلاشش بر این باشد که تمامی مربیان و ورزشکاران را در یک مسیر کنارهم قرار دهد.


مربی بادانش ژیمناستیک گفت: هرکسی که در جایگاه ریاست بشیند اگر دست در دست هم دهیم و مطالبه‌گری وجود داشته باشد باعث پیشرفت ژیمناستیک خواهد شد.


او ادامه داد: در طرف مقابل اگر بهترین فرد نیز در صندلی ریاست بشیند، ولی اهالی ژیمناستیک باهم همدل نباشند قطعا راه به جایی نخواهیم برد. این کش‌وقوس‌ها تا حدی طبیعی است، اما اگر بیشتر شود دور از انصاف خواهد بود.


کاظمی اعتماد را به اهالی ژیمناستیک توصیه کرد و گفت: به خانواده ژیمناستیک می‌گویم باید به فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان اعتماد کنیم، عدم اعتماد بدون شک سرانجامی برای این رشته نخواهد داشت.امیدوارم هرچه سریع‌تر تکلیف ژیمناستیک اصفهان مشخص شود.


جواد کاظمی در پایان با اشاره به اینکه وضعیت ژیمناستیک اصفهان بد نیست و برخی سیاه‌نمایی می‌کنند گفت: اصفهان وضعیت بدی ندارد دوستان کمی سیاه‌نمایی می‌کنند البته اصفهان می‌تواند جایگاه بهتری داشته باشد.


برخی‌ها می‌گویند ژیمناستیک اصفهان افتخاری کسب نکرده که بیشتر به شاخه هنری مربوط می‌شود، ولی در دیگر شاخه‌ها وضعیت خوبی داریم که با توجه بیشتر مسئولین می‌تواند اتفاقات بهتری رقم بزند.

 

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار