بند کنترل سیلاب محور ۱۴ شبانکاره افتتاح شد

بند کنترل سیلاب محور ۱۴ شبانکاره دشتستان با حجم مخزن ۲۸۰ هزار مترمکعب به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، در مراسمی با حضور فرماندار دشتستان و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر، بند کنترل سیلاب محور ۱۴ شبانکاره به بهره‌برداری رسید.

این سد با حجم مخزن ۲۸۰ هزار مترمکعب با هدف کنترل سیلاب، تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و کاهش خسارات وارده به تاسیسات زیربنایی منطقه احداث شده است.

برای ساخت این سد ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره اهمیت اجرای طرح‌های کنترل سیلاب بیان کرد: با توجه به ویژگی‌های محیطی شبانکاره در شهرستان دشتستان و وجود مسیل‌ها و آبراه‌های فراوان در این بخش، وقوع سیلاب همواره خطری جدی برای کانون‌های جمعیتی و زیرساخت‌های این منطقه محسوب می‌شود.


بیشتر بخوانید


علی محمدی افزود: با مطالعات انجام شده در تمام این آبراه ها، ضرورت ساخت ۱۸ سازه کوچک و بزرگ بررسی شد و بر اساس اولویت بندی انجام شده، عملیات اجرایی بند‌های محور ۱۰، ۱۲ و ۱۴ آغاز شد.

او با اشاره به بهره برداری از بند محور ۱۲ در شهریور سال ۱۳۹۸ ادامه داد: بند محور ۱۴ نیز امروز به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر  بیان کرد: عملیات اجرایی این بند در هفته دولت سال گذشته آغاز شد و طبق برنامه ریزی انجام گرفته در ۱۸ ماه به پایان رسید.

او، با اشاره به مشخصات فنی این بند گفت: بند محور ۱۴ شبانکاره از نوع سنگ و ملات با ارتفاع ۱۶ متر، طول تاج ۶۰ متر است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر عنوان کرد: تکمیل سازه‌های کنترل سیلاب منطقه شبانکاره موجب جلوگیری از آسیب و کاهش خسارات وارده به اراضی کشاورزی منطقه، جاده‌ها و تاسیسات زیربنایی و شبکه آبیاری و زهکشی شبانکاره می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.