ضرورت تجهیز انبارهای هلال احمر برای تهدید سیلاب ها

رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: تامین نیروی انسانی، تجهیزات تخصصی سیلاب ، احداث و تجهیز انبار‌های امدادی ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی ولی پور، رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر در سفر به استان کرمان به مناسبت دهه مبارکه فجر در حاشیه افتتاحیه پروژه‌های عمرانی جنوب استان، گفت: کرمان در طی ۱۰ ماه گذشته با انجام ۳۶۴ عملیات، بیشترین عملیات نجات و رهاسازی در محور‌های مواصلاتی و عملیات امداد رسانی به بیش از ۳۱ هزار و ۸۰۰ آسیب دیده از مجموع ۱۳۱ هزار آسیب دیده ناشی از حوادث جوی، بیشترین خدمات را به خود اختصاص داده است.

ولی پور افزود: کرمان استان حادثه خیزی است که با توجه به اهمیت امدادرسانی در حوادث و سوانح به تلاش جمعیت هلال احمر، جذب نیرو و تقویت تجهیزات تخصصی و انبار‌های امدادی در این استان ضرورت دارد.

او گفت: بیش از ۹۰ درصد عملیات‌های امدادونجات به همت نیرو‌های امدادگر داوطلب جمعیت هلال احمر انجام می‌شود.

رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر نهاد مردمی و عام المنفعه‌ای است که مسئولیت پاسخگویی همه حوادث طبیعی و غیرطبیعی را به عهده دارد، افزود: با توجه به مشکلات موجود در خصوص کمبود نیروی انسانی متخصص و تجهیزات مورد نیاز امدادرسانی در حوادث، خوشبختانه تا کنون با همراهی و حمایت خیران در همه حوادث پاسخگو بوده ایم.

ولی پور، تصریح کرد: بعد از زلزله بم ساختار جمعیت هلال احمر در حوزه امدادونجات تقویت شد  و  خدمات امدادهوایی یکی از آن حوزه‌ها است.

او در پایان با اشاره سیل خیزی شهرستان‌های جنوبی استان کرمان، عنوان کرد: تامین نیروی انسانی، تجهیزات تخصصی سیلاب و احداث و تجهیز انبار‌های امدادی شعب هلال احمر در این منطقه از اهداف بسیار مهم سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار