افزایش ۱۱۴ درصدی مرسولات اینترنتی چهارمحال و بختیاری در سایه کرونا

مدیرکل پست چهارمحال و بختیاری گفت: به دلیل افزایش خرید‌های اینترنتی در زمان شیوع ویروس کرونا، آمار مرسولات اینترنتی با رشد ۱۱۴ درصدی روبه‌رو شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید عبدل درگاهی مدیرکل پست چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از مجموع مرسولات وارده به استان، ۳۸۷ هزار مرسوله از نوع بسته و امانت است که به دلیل افزایش خرید‌های اینترنتی و گسترش تجارت الکترونیک در زمان شیوع ویروس کرونا، این آمار در مقایسه با مدت مشابه پارسال با رشد ۱۱۴ درصدی روبه‌رو شد.

او افزود: تا بهمن‌ماه امسال بیش از ۶۶ هزار مرسوله خریداری شده از فروشگاه‌های مجازی در استان توزیع شده است و ۳۰ فروشگاه نیز در این مدت به جمع فروشگاه‌های اینترنتی چهارمحال و بختیاری اضافه شدند.


بیشتر بخوانید


درگاهی با اشاره اینکه میانگین مدت سیر مرسولات در چهارمحال و بختیاری پارسال ۱۴ روز برآورد شده بود، اضافه کرد: این رقم امسال به ۱۰ روز کاهش یافت و هم‌اکنون میانگین سیر مرسولات در شهرستان شهرکرد به هشت روز رسیده است.

او تصریح کرد: برقراری خط مستقیم پستی بین شهرکرد و مراکز استان‌های دیگر، افزایش بهره‌وری از حمل‌ونقل ریلی و هوایی در جابه‌جایی مرسولات، استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و نظارت مستمر بر فعالیت دفاتر پستی از عواملی است که منجر به کاهش مدت میانگین سیر مرسولات در استان شده است.

درگاهی ادامه داد: جابه‌جایی یک میلیون و ۸۱۰ هزار مرسوله تا بهمن امسال در استان انجام شده است که از این تعداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار مرسوله وارده و ۶۱۰ هزار مرسوله صادره است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار