بانوی تسهیلگر میاندوآبی به عنوان برگزیده ملی از دست رئیس جمهوری به نمایندگی از سایر نمونه‌های ملی کشور و استان لوح تقدیر دریافت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، در سی و پنجمین مراسم معرفی و تجلیل از برگزیدگان ملی و استانی بخش کشاورزی که به مناسبت گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و به صورت ویدئو کنفراس با حضور رئیس جمهور برگزار شد، از ۶ نمونه ملی بخش کشاورزی آذربایجان غربی و ۸۴ نمونه استانی تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم شهرستان میاندوآب با معرفی و انتخاب یک نمونه ملی و ۱۰ نمونه استانی بعد از مرکز استان رتبه نخست را در بین شهرستان‌های آذربایجان غربی به خود اختصاص داد.

کبری اصغری تسهیلگر نمونه شهرستان میاندوآب با حضور در مراسم تجلیل، لوح تقدیر خود را از دست رئیس جمهوری به نمایندگی از سایر نمونه‌های ملی کشور و استان دریافت کرد.

خانم کبری اصغری تسهیلگر زن روستایی از روستای قره قوزولوی شهرستان میاندوآب در سال ۹۴ بعنوان تسهیلگر انتخاب و پس از سپری نمودن دوره‌های آموزشی- ترویجی لازم شروع به فعالیت نمود.
این بانوی پرتلاش میاندوآبی با همکاری و راهنمایی‌های کارشناسان جهاد کشاورزی میاندوآب، با ایجاد ۲ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و جذب اعتبار از صندوق کارآفرینی امید و تشکیل تعاونی گلین زرینه در راستای حفظ و توسعه سنت‌های اصیل روستایی از جمله احیاء دوخت عروسک‌های محلی و بافت فرش و گلیم، فعالیت خویش را در زمینه کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای بانوان روستا آغاز کرد.
برگزاری کلاس‌های آموزشی، توانمند سازی بانوان روستایی، بازاریابی، همکاری با جهاد کشاورزی در اجرای پروژه‌های کسب و کار، ترویج و تولید محصول سالم و ایجاد باغچه‌های خانگی، ایجاد سایت گیاهان دارویی و معرفی زنان واجد شرایط جهت استفاده از بیمه‌های روستایی از دیگر فعالیت‌های وی می‌باشد.

با توجه به اینکه روستای قره قشلاق در کنار دریاچه اورمیه، تالاب قره قشلاق و مسیر انتهایی رودخانه زرینه قرار دارد، در سال‌های اخیر کاهش نزولات جوی و کمبود آب، تولید محصولات کشاورزی و تامین معیشت مردم را با مشکل جدی مواجه کرد از اینرو خانم اصغری فصل جدیدی از فعالیت‌های خود را در زمینه ایجاد اشتغال‌های پایدار و همگام با محیط زیست در راستای توسعه کشاورزی پایدار و تولید محصولات کم آب با ترویج و توسعه کشت گیاهان دارویی، صنایع دستی، پرورش زنبور عسل، بوقلمون، قو، غاز و فرآوری محصولات کشاورزی آغاز کرد تا علاوه بر بهبود معیشت جوامع محلی گامی مثبت در حفظ منابع طبیعی برداشته شود و با پیاده سازی الگو‌های نوین کشاورزی و تغییر نگرش مردم نسبت به پتانسیل‌ها و منابع تجدید ناپذیر، بستر برای جلب اعتماد مردم بین ارگان‌های دولتی و خصوصی که راه اجرای طرح‌های احیای دریاچه‌ی ارومیه را هموارتر می‌سازد؛ برقرار شود. این فعالیت‌ها منجر به کسب مقام قهرمان تالاب‌های کشور در بخش آموزش و مشارکت‌های مردمی در سال ۹۸ و کارآفرین دانش پژوه توسط این بانوی خلاق و پرافتخار میاندوآبی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.