مدیر پروژه نسخه الکترونیک گفت: از این پس می‌توانیم موارد موجود در پرونده الکترونیک دندانپزشکی بیماران را از طریق سامانه جامع پیگیری کنیم.

محمد جهانگیری معاون نظارت وبرنامه ریزی نظام پزشکی، نماینده تام الاختیار رئیس سازمان غذاودارو و مدیر پروژه نسخه الکترونیک در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نسخه الکترونیک حوزه دندانپزشکی، اظهار کرد: با طراحی یک سامانه جامع برای نسخه و پرونده الکترونیک در حوزه دندانپزشکی با سازمان‌های بیمه‌گر وارد مذاکره شده‌ایم.

او در ادامه افزود: هم اکنون تعرفه گذاری خدمات دندانپزشکی با همراهی انجمن‌های علمی- تخصصی به‌روزرسانی شده است. در گذشته تنها برای حدود ۵۰ خدمت دندانپزشکی  تعرفه گذاری صورت گرفته بود اما امروزه برای ۴۰۰ خدمت  تعرفه تصویب شده است که براساس قانون‌های مرتبط شفاف سازی صورت گرفته است.

جهانگیری بیان کرد: دندانپزشکان و سیستم‌های مختلف عملکرد خوبی از خود نشان داده‌اند، اما نیاز داریم تمام سیستم‌ها به طور یکپارچه عمل کنند. تولیدکنندگان برخی سیستم‌های نسخه نویسی در اروپا ایرانی بودند که ما آن‌ها را شناسایی و جذب کرده ایم.

او تصریح کرد: سامانه طراحی شده برای خدمات دندانپزشکی کاملا بومی سازی شده و قرار است با نام خودمان در کشور به کار گرفته شود.

جهانگیری گفت: از این به بعد می‌توانیم به طور رایگان موارد موجود در پرونده الکترونیک دندانپزشکی همه بیماران اعم از شیوه نامه‌های بهداشتی، نوبت دهی، آموزش و بهداشت را از طریق همین سامانه پیگیری کنیم که در این صورت افراد با کمترین تردد و از راه دور بهترین درمان‌ها را دریافت می‌کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار