در دهه مبارک فجر از قرآن نستعلیق با کتابت استاد مرتضی شعبانی در همدان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،در مراسمی از قرآن نستعلیق با کتابت استاد مرتضی شعبانی خوشنویس همدانی با حضور حجت السلام حسنی حلم، رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان، سید مسعود عسگریان، رئیس شورای شهر همدان و پیشکسوتان هنرمند عضو انجمن خشنویسی ایران و معاون تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان و دیگر مسئولان در سالن جلسات مجتمع فرهنگی ،هنری شهید آوینی در همدان  رونمایی شد.

استاد مرتضی شعبانی با بیان اینکه این قرآن  با یاد و خاطره شهید سلیمانی و با هدف هدیه به خانواده‌ی شهید گرانقدر  کتابت شد، ادامه داد: برای کتابت این کتاب آسمانی  در مدت یک سال روزی ۱۸ ساعت خوشنویسی کرده است.

او اضافه کرد: از ویژگی‌های منحصر به فرد این قرآن، تذهیب با کار دست و جلد آن که از چرم نفیس و ام دی اف (mdf) ساخته شده است و  در تمام صفحات شماره صفحه، آیه و نام سوره ذکر شده و در آخر مصحف شریف نیز شناسنامه قرآن و فهرست سوره‌ها عنوان شده است.

این هنرمند با اشاره به اینکه زمینه صفحات به رنگ کرم روشن است، گفت: این قرآن در ۶۴۵ صفحه به خط نستعلیق در ابعاد ۲۵ *۳۵ سانتی متردر هر صفحه خوشنویسی شده است.  

استاد شعبانی یکی از هنرمندان برجسته شهرستان همدان است که سابقه دو دوره سرپرستی انجمن خوشنویسان همدان، برگزاری ۱۷ نمایشگاه انفرادی و شرکت در بیش از ۲۰۰ نمایشگاه داخلی و خارجی را در کارنامه هنری خویش دارد.

این هنرمند همدانی کتابت قرآن با خط ریحان را هم در دست دارد و تا قبل از سال نو آن را تکمیل خواهد کرد.

احمدرضا احسانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در مراسم رونمایی از این قرآن خطی، با تبریک چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: کتاب کلام الله مجید  به قلم آقای مرتضی شعبانی از هنرمندان خطاط شهر همدان و عضو انجمن خوشنویسان ایران به یاد سردار دل‌ها سپهبد سلیمانی کتابت شده است. 

او با اشاره به اینکه این دومین کتابت قرآن این هنرمند خوشنویس همدانی است  افزود: این هنرمند که جانباز ۸ سال دفاع مقدس و متعلق به خانواده ارتش جمهوری اسلامی و تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان است تاکنون دو  قرآن کتابت شده جمعی به خط‌های نسخ  را به حرم حضرت علی (ع) و  حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) اهدا کرده است.

در حاشیه این مراسم ، نمایشگاه خوشنویسی هم با عنوان نماز  گشایش یافت.

در این نمایشگاه ۷۰ اثر از خوشنویسان به سبک نستعلیق، نستعلیق شکسته، ثلث و نسخ به نمایش گذاشته شده است که از بین ۲۴ اثر متعلق به استاد شعبانی خوشنویس همدانی است .

این نمایشگاه تا ۲۸ بهمن برای بازدید عموم دایر است.

انتهای پیام/غ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
درود بر سردار دل ها شهید سلیمانی