برگزاری محفل «راویان بالندگی» در یزد

محفل «راویان بالندگی» با تجلیل از شاعران جوان و پیشکسوت شعر انقلاب استان یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محفل ادبی مجازی «راویان بالندگی»، ویژه تجلیل از شاعران و فعالان شعر انقلاب اسلامی که با همت نهاد کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشور در حال اجرا است، با تجلیل از سه شاعر فقید، پیشکسوت و جوان استان یزد برگزار شد.

حجت‌الاسلام اخلاقی، شاعر برجسته استان و کشور در این نشست با تشکر از نهاد کتابخانه‌های عمومی و دبیرکل این نهاد به دلیل توجه ویژه به حوزه ادبیات و هنر فاخر شعر، گفت: بنده این جلسه را نشستی برای تجلیل از خود نمی‌دانم، بلکه این نشست، در واقع بزرگداشت شعر و ادب است.

او همچنین در خصوص نحوه آشنایی و ارتباط با مرحوم آیت‌الله محمدحسین بهجتی بیان کرد: ارتباط بنده با ایشان به سال ۶۱ برمی‌گردد که با حکم حضرت امام (ره) به امامت جمعه شهر اردکان منصوب شدند و این امر، فرصتی شد تا همنشینی مداومی با ایشان داشته باشم و از ذوق، خلاقیت و قوت شعری ایشان بهره‌مند شوم.

اخلاقی ادامه داد: مرحوم بهجتی در واقع پرچمدار شعر حوزه بود و در دورانی که ایشان شعر حوزه‌ها را به اوج و بالندگی رساند، در میان روحانیت و فعالان حوزوی کسی همتای ایشان به لحاظ شعر و شاعری نبود.

او با اشاره به اینکه شعر مرحوم بهجتی به لحاظ دسته‌بندی در ردیف شعر کهن و قدمایی قرار می‌گیرد، گفت: با وجود اینکه مشرب ادبی ایشان قدمایی بود، ولی نوآوری‌های ویژه و احاطه ایشان به مبانی شعر باعث شده بود آثار ایشان زیبا، پرطراوت و خواندنی باشد.

این شاعر برجسته یزدی با اشاره به جلسات سالانه شاعران کشور با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: به سبب همنشینی و رفاقت دیرینه مرحوم بهجتی و رهبر انقلاب از دوران طلبگی، معظم‌له در دیدار با شاعران عنایت ویژه‌ای به آیت‌الله بهجتی داشتند و شعرخوانی آن مرحوم در این نشست‌ها، مورد تأکید شخص رهبر انقلاب بود.

او در بخش دیگری از سخنان خود به بیان شاخصه‌های یک شعر موفق پرداخت و عنوان کرد: شعر باید به‌گونه‌ای باشد که همه افراد اعم از شاعر و غیرشاعر بتوانند از آن بهره ببرند و روانی، همه‌فهمی و آسانی در کنار انتخاب درست و ادیبانه واژه‌ها، یک اثر شاعرانه را موفق می‌کند.

رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیزدر ابتدای این نشست به گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، برگزاری نشست‌های «راویان بالندگی» در استان‌ها را با هدف بزرگداشت مقام شعر و شاعری و تجلیل از شاعران و فعالان شعر انقلاب اسلامی دانست.

در پایان محفل ادبی «روایان بالندگی» در استان یزد لوح سپاس علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به شاعران پیشکسوت و جوان استان، حجت‌الاسلام زکریا اخلاقی و زهرا غلام‌زاده تقدیم شد.

نشست‌های راویان بالندگی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی در ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی به منظور تجلیل از شاعران و فعالان شعر انقلاب اسلامی در استان‌های مختلف کشور در حال برگزاری است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.