مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۲۱ بهمن ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۲۱ بهمن ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری ۴ سوداگر مرگ و کشف یک تن و ۲۰۶ کیلوگرم مواد افیونی در سیستان و بلوچستان

تکاوران پلیس با متلاشی کردن یک باند مسلح قاچاق مواد افیونی در شهرستان ایرانشهر، ۴ سوداگر مرگ را دستگیر و مقدار یک تن و ۲۰۶ کیلوگرم تریاک را کشف کردند.

سردار "احمد طاهری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان  بیان داشت: تیم‌های عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان‌های "ایرانشهر" با اشراف اطلاعاتی به سرنخ‌هایی مبنی بر قاچاق محموله سنگین مواد مخدر، از شهرستان مذکور به مرکز کشور دست یافتند.

او افزود: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر، پس از چند شبانه روز تلاش گسترده میدانی و رصد مناطق صعب العبور، سرانجام عصر روز گذشته اعضای این باند بزرگ قاچاق را که بوسیله ۳ دستگاه پژو ۴۰۵ حوالی روستای "خیرآباد" ایرانشهر در حال انتقال محموله مواد مخدر بودند، شناسایی و آن‌ها را به صورت نامحسوس تحت نظر قرار دادند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اعضای این باند مسلح پس از طی مسافتی در یک منطقه کوهستانی در حلقه محاصره تکاوران پلیس گرفتار و درگیری مسلحانه آغاز شد.

سردار طاهری عنوان کرد: در این عملیات نفس گیر که یک ساعت ادامه داشت با مجاهدت و جانفشانی تکاوران پلیس، ۴ نفر از سوداگران مرگ دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در بازرسی از خودرو‌های توقیفی از قاچاقچیان یک تن و ۲۰۶ کیلو و ۱۱۵ گرم تریاک را به همراه ۲ قبضه سلاح کلاش با ۷۶ فشنگ جنگی کشف کردند.

او  با تأکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با قاچاق مواد مخدر گفت: غیور مردان نیروی انتظامی استان با هوشیاری کامل در گلوگاه‌ها و ورودی‌های قاچاق مواد مخدر حضوری فعال دارند و در راه مبارزه با این پدیده شوم و خانمان سوز از هیچ گونه تلاشی فروگذار نخواهند بود.

سارقان اماکن دولتی هامون دستگیر شدند

با تلاش ماموران انتظامی شهرستان هامون سارقان اماکن دولتی با ۳ فقره سرقت دستگیر شدند.

سرهنگ "غلامرضا شهرکی بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت اماکن دولتی در شهرستان هامون، رسیدگی به این موضوع در دستور کار ماموران این شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: با تلاش و اقدامات اطلاعاتی و استفاده از سرنخ‌های موجود، توسط ماموران پاسگاه لوتک، ۲ متهم شناسایی و طی یک عملیات پلیسی در حین سرقت دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی هامون بیان داشت: متهمان پس از انتقال به مقر با مشاهده دلایل و مدارک موجود لب به اعتراف گشوده و به ۳ فقره سرقت اعتراف کردند که با تشکیل پرونده تحویل دستگاه قضایی شدند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: به منظور همکاری با پلیس و مشارکت در برقراری نظم و امنیت، با رعایت نکات ایمنی و هشدار‌های پلیسی زمینه بروز وقوع سرقت را کاهش و هر گونه اخبار و اطلاعات در خصوص سارقان را با در اسرع وقت از طریق ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق سیم برق در زابل

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری سارق حرفه‌ای سیم برق با ۵ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ " احمد ثمره حسینی اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم برق در سطح شهرستان زابل، دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار مأموران دایره تجسس کلانتری ۱۲ این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی با انجام تحقیقات و استفاده از شگرد‌های پلیسی، سارق را شناسایی و او را هنگام سرقت سیم برق در خیابان بهار زابل دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل تصریح کرد: متهم ۱۹ ساله پس از انتقال به کلانتری، دربازجوئی‌های به عمل آمده به ۵ فقره سرقت سیم برق در شهرستان زابل اعتراف کرد.

سرهنگ ثمره حسینی در پایان با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی، با اشاره به اینکه سرقت سیم برق خسارت‌های فراوانی را به اموال عمومی وارد می‌کند از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده موارد مشکوک با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

توقیف ۱۰ تن روغن نباتی قاچاق در نیمروز

فرمانده انتظامی شهرستان نیمروز از توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۱۰ تن روغن نباتی قاچاق خبر داد.

سرهنگ "علی میر بیان داشت:مأموران ایستگاه ایست بازرسی میل نادر این فرماندهی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "نهبندان به نیمروز " به یک دستگاه کامیون باری مشکوک و آن را متوقف کردند.

او  افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار ۱۰ تن روغن نباتی خوراکی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز حمل کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نیمروز تصریح کرد: ارزش این محموله توسط کارشناسان اداره گمرک بیش از یک میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ میر خاطر نشان کرد: در این رابطه یک فرد متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

او  در پایان پدیده قاچاق را یکی از عوامل اصلی اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و با تأکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با این پدیده از شهروندان خواست: اخبار و اطلاعات خود را در این رابطه با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار