زینی وند گفت: کمک به ساخت و خرید ۴۰۰ واحد مسکونی به منظور کمک به رفع مشکلات عمرانی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد ایلام، طی امسال صورت گرفته است.

فرزاد زینی وند مدیر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ گفت: کمیته امداد استان ایلام در سال ۱۳۹۹ با بهره گیری حداکثری از کلیه ظرفیت‌های درون و برون سازمانی جهت کمک به رفع مشکلات عمرانی مددجویان تحت پوشش، در سرفصل‌های مختلف کاری خود در حوزه مسکن و ساختمان اقدامات قابل توجهی را انجام داده است.

او ادامه داد: کمک به ساخت و خرید ۴۰۰ واحد مسکونی مقاوم با متراژ میانگین زیربنای هر واحد ۸۰ متر مربع با رعایت اصول فنی ساخت و ساز از جمله این اقدامات از ابتدای امسال تاکنون بوده است.

او افزود: از این تعداد واحد مسکونی تا کنون ۲۵۰ واحد تکمیل و در دهه مبارک فجر به بهره برداری رسیده است.

زینی وند مطرح کرد: همچنین حدود یک هزار مورد تعمیرات منازل مددجویی و کمک به ساخت فضا‌های جانبی شامل:حمام، سرویس بهداشتی، دیوار محوطه، آشپزخانه و موارد دیگر با اولویت مناطق محروم، مرزی و کمتر توسعه یافته در دستور کار بوده و یا انجام گرفته است.

او ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام گرفته و با هدف رفع مشکل مسکن نیازمندان این استان و با استفاده از ظرفیت خیرین گرامی، موسسه‌های خیریه، اقوام و بستگان مددجویان، بنیاد مسکن، بسیج سازندگی، گروه‌های جهادی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد علوی، برنامه و بودجه، بنیاد مستضعفان و اداره کل راه و شهرسازی در نظر داریم تا پایان امسال مددجویان واجد شرایط و خانواده‌های دارای ایتام سه نفره و بالاتر سطح استان (به جز شهر ایلام) را صاحب سرپناه نماییم.

مدیر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان ایلام، مطرح کرد: تنها مشکل اصلی مددجویان فاقد مسکن باقیمانده در این استان نداشتن زمین بوده، اما با عنایت به پیگیری‌های درحال انجام با ادارات و سازمان‌های مرتبط در راستای تامین زمین به ویژه در مرکز استان و شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت، امیدواریم به محض تامین زمین، عملیات ساخت و ساز مسکن مددجویان باقیمانده را در کوتاهترین زمان ممکن به سرانجام برسانیم.

او با عنوان اینکه رفع مشکل سرپناه مددجویان روستایی و شهر‌های کم جمعیت یکی از راه‌های کمک به توانمند سازی مددجویان و جلوگیری از مهاجرت آنان به حاشیه شهر‌ها و بروز عواقب بعدی ناشی از حاشیه نشینی است افزود: کمیته امداد در راستای مهاجرت معکوس مددجویان فاقد مسکن در شهر‌ها و حاشیه شهر‌های بزرگ به زادگاه خود و صاحب مسکن شدن آنها، به صورت ویژه با استفاده از کمک‌های بلاعوض کمیته امداد، کمک خیرین و تسهیلات کم بهره بانکی بنیاد مسکن جهت ساخت سرپناه و ایجاد اشتغال برای این خانواده‌ها آمادگی کامل داشته و این امر مهم را نیز در دستور کار خود داده است.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.