هند برای شناسایی افراد آلوده به کووید ۱۹ از سگ‌های نظامی آموزش دیده استفاده می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در هند از سگ‌های نظامی برای شناسایی افراد مبتلا به کرونا استفاده می‌شود.

بر این اساس، در این روش از نژاد‌های مختلف سگ استفاده می‌شود. در بیشتر از ۹۵ درصد موارد تشخیص سگ‌ها درست است.

سرهنگ سورندر ساینی، از آموزش دهندگان سگ در ارتش هند در این رابطه گفت: به تازگی از سگ‌های نظامی برای ردیابی ویروس کرونا استفاده می‌شود. ما از نژاد محلی سگ چیپی پارای (Chippiparai) برای این کار استفاده می‌کنیم. ما برای آموزش سگ‌ها از نمونه‌های ادرار بیماران استفاده می‌کنیم.

وی افزود: همچنین از نژاد‌های سگ کوکر اسپنیلز (Cocker Spaniels) و لابرادورز (Labradors) هم برای شناسایی بیماران کرونایی بهره می‌گیریم. برای آموزش این نوع سگ‌ها از نمونه‌های عرق بیماران مبتلا به کرونا استفاده می‌شود. ما همچنین برای آموزش آن‌ها تلاش می‌کنیم که از نمونه‌های ادرار بیماران استفاده کنیم.

این مقام هندی تاکید کرد: براساس نمونه‌های که تاکنون آزمایش کرده ایم ما به این نتیجه رسیده ایم که قابلیت سگ‌ها برای ردیابی بیماران بیش از ۹۵ درصد است.

در واقع افرادی که به بیماری کرونا مبتلا شده اند دارای متابولیسم (سوخت و ساز بدن) متفاوتی هستند. همین موضوع باعث بوی متفاوت بدن آن‌ها می‌شود که سگ‌ها می‌توانند به دلیل حس بویایی بسیار قوی که دارند این بو را تشخیص دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار