نظام‌نامه اخلاق در آموزش توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و انجمن اخلاق کاربردی ایران تدوین شد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نظام‌نامه اخلاق آموزش توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و انجمن اخلاق کاربردی ایران تدوین شد. در ابتدای این نظام‌نامه به نقل از منصور غلامی وزیر علوم آمده است:

توسعه و کار آمدی نظام آموزش عالی کشور بر پایبندی به اصول و مسئولیت‌های اخلاقی و سیاست‌ها و سیاستگذاری ها، مدیرت و خدمات آموزشی، فرآیند‌ها و نظام حرفه‌ای استوار است مسئولیت پذیری و دانشگاه‌ها در قبال جامعه دانشجویان، اعضای خانواده بزرگ آموزش عالی و پایبندی همکاران و دانشجویان به عهد نامه‌های اخلاقی ضامن رشد اخلاق در نظام آموزش عالی و زمینه ساز ارتقای جامعه است.

به منظور همسان سازی رعایت اصول اخلاقی در آموزش به سفارش معاونت آموزشی وزارت علوم و با همکاری انجمن علم اخلاق کاربردی ایران و مشارکت بسیاری از اعضای هیأت علمی، کارشناسان و دانشجویان سند حاضر تحت عنوان نظامنامه اخلاق در آموزش تدوین شده است.

این سند اخلاقی هدایتگر فعالیت‌های آموزشی در وزارت علوم، دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی کشور است. ما دانشگاهیان و دانشجویان سوگند وفاداری یادمی کنیم که وفادار و متعهد به نظام‌نامه اخلاق آموزش باشیم و از خداوند مهربان برای عمل به آن یاری می‌طلبیم. علاقمندان برای مشاهده این نظام‌نامه به صفحه معاونت آموزشی وزارت علوم به نشانی edu.msrt.ir/fa مراجعه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.