در یک کارخانه در اراک خوراک ۱۰۰۰ واحد دامداری، مرغداری و پرورش ماهی تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،در کارخانه تولید مکمل‌های معدنی و ویتامینه دام، طیور و آبزیان در اراک نیاز جیره غذایی بیش از ۱۰۰۰ واحد دامداری، مرغداری و پرورش ماهی تولید می‌شود.

سوادکوهی مدیرعامل این شرکت در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: در این کارخانه ظرفیت تولید سالانه ۱۴۶ هزار تن انواع خوراک دام طیور و آبزیان وجود دارد که نیاز ۵۰ درصد واحد‌های تولیدی بخش دام و طیور و آبزیان استان مرکزی و ۱۰۰۰ واحد تولیدی در سراسر کشور را تامین می‌کند.

سوادکوه افزود: تنوع تولید خوراک دام نسبت به سال گذشته ۵ برابر افزایش یافته و با افزایش تولید ۱۰ هزار تومانی نسبت به سال گذشته در حال حاضر ۳۵ نوع خوراک کامل و آماده دام در زیر گروه‌های متنوع دام طیور و آبزیان تولید می‌شود.

او با اشاره به اینکه این شرکت زیر مجموعه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی است اضافه کرد: توسعه و تامین نیاز داخل از جمله اولویت‌های بنیاد است که با سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد ریالی جدیدا خط تولید مکمل‌های ویتامینه و معدنی هم در این کارخانه به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل کارخانه تامین خوراک دام، طیور و آبزیان اراک بیان کرد: با تولید سالانه ۶ هزارو۳۰۰ تن انواع مکمل‌های معدنی در این شرکت ۱۰ درصد از نیاز کشور به این محصول وارداتی تامین می‌شود که این مکمل‌ها به دلیل تولید تخصصی در کاهش تلفات و بیماری‌های دام و محصولات دامی موثر بوده و باعث افزایش بهره‌وری در تولید میشود.

خط تولید مکمل‌های ویتامینه و معدنی سوم بهمن ماه با هدف تکمیل چرخه تولیدات این شرکت به بهره برداری رسید که گام بلندی در کاهش وابستگی این حوزه به خارج از کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.