به منظور فرهنگ سازی حفاظت و احیاء منابع طبیعی، متخلف تخریب عرصه‌های منابع طبیعی قیر و کارزین محکوم به دو هکتار بذرکاری در طبیعت به عنوان مجازات جایگزین شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجاهد مهدی علیشاهی سرپرست اداره منابع طبیعی شهرستان قیروکارزین،گفت: با تعاملات انجام شده با دادستانقیرو کارزین و  حمایت‌ دستگاه قضایی از این پس مجازات‌های جایگزین برای جرایم منابع طبیعی در نظر گرفته می شود.

او، بیان کرد: بر اساس حکم دادستان شهرستان قیروکارزین، بذرکاری دو هکتار از اراضی پلاک نیمده و عروسک شهر قیر و کارزین به عنوان مجازات جایگزین متخلف تخریب اراضی ملی صادر شد.

علیشاهی، تصریح کرد: بنا بر آئین نامه اجرایی ماده ۷۹ قانون مجازات اسلامی و بر اساس ماده ۲ این آئین‌نامه قانون گذار این اجازه را دارد  برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی از مجازات‌های جایگزین حبس در مورد متخلفان استفاده کند.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قیروکارزین، ادامه داد: صدور حکم مجازات‌های جایگزین برای متخلفان اراضی ملی علاوه بر کمک به ترمیم و اصلاح عرصه‌های آسیب دیده موجب نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از طبیعت و نیز بازگرداندن مجرمان و ترغیب آنان به حفاظت از این عرصه‌ها می شود.

او، افزود: اساس تنبیه جبران مافات است ومتخلفانی که اقدام به تخریب و آسیب عرصه‌های طبیعی شوند بر اساس قانون و برنامه راهبردی برای ادای دین به طبیعت ملزم به احیا اراضی و جبران خسارت‌های وارده به این عرصه‌ها می شوند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار