رئیس شورای هماهنگی بانک‌های کردستان از پرداخت تسهیلات به ۶ هزارو ۷۰۰ واحد صنفی آسیب دیده از کرونا در کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، علی‌اشرف یوسفی رئیس شورای هماهنگی بانک‌های کردستان گفت: پرداخت تسهیلات در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ حدود ۸۰ درصد رشد داشته که نشان از توجه بانک‌ها به وضعیت مردم در شرایط بد اقتصادی که به واسطه تحریم‌ها به وجود آمده، دارد.

او افزود: تسهیلات پرداخت شده در بخش‌های مختلف اقتصادی مانند صنعت و معدن، کشاورزی، ساختمان و مسکن و خدمات و بازرگانی پرداخت شده تا شاید بتوان مشکلات اقتصادی که در این بخش‌ها گریبان سرمایه‌گذاران را گرفته رفع کند.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های کردستان ادامه داد: در بحث حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا ۷۵۲ میلیارد ریال تسهیلات به ۶ هزار و ۷۰۰ واحد صنفی در سطح استان پرداخت شده تا بتوان بخشی از مشکلات اقتصادی این واحد‌ها را رفع کرد.

یوسفی یادآور شد: در بحث تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در استان امسال ۹ هزار و ۱۷ میلیارد ریال در قالب ۱۷ هزار و ۸۰۷ فقره به زوج‌های کردستانی پرداخت شده است.

او بیان کرد: همچنین در بحث کمک به مستاجرین به همت بانک‌های عامل استان ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ودیعه مسکن به ۴ هزار و ۷۰۰ خانوار پرداخت شد تا مشکل افزایش قیمت ودیعه و اجاره بهای را بتوانیم حل کنیم.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های کردستان گفت: بانک‌های کردستان در راستای مسئولیت‌های اجتماعی نیز خدمات ارزنده‌ای را ارائه داده‌اند که مهمترین آن‌ها احداث ۶ باب مدرسه در روستا‌های محروم استان بوده است.

یوسفی اظهار کرد: همچنین در بحث کمک‌های مومنانه از طریق کارکنان بانک‌ها و منابع مالی خود بانک‌ها بیش از ۴ هزار و ۹۰۰ فقره بسته مواد غذایی به ارزش ۵۶۴ میلیون تومان را بین مددجویان کمیته امداد و نیازمندان تحت پوشش بهزیستی توزیع کرده است.

او افزود: کمک به زندانیان جرایم مالی غیرعمد، کمک به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و همچنین کمک به بخش درمان برای خدمت بهتر به مبتلاشدگان به ویروس کرونا از دیگر اقداماتی بوده که در امسال توسط بانک‌های کردستان انجام شده و در این بخش بیش از ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.