استقرار ارتش سوریه در شهر طفس پس از ۸ سال

ارتش سوریه و پلیس روسیه توانستند پس از ۸ سال وارد شهر طفس در حومه غربی شهر درعا شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یگان‌های ارتش سوریه و پلیس روسیه برای نخستین بار از ۸ سال گذشته موفق شدند وارد شهر طفس در حومه غربی درعا در جنوب سوریه شوند؛ همچنانکه آن‌ها موفق شدند عملیات خلع سلاح بقیه گروه‌های باقی مانده داخل این شهر را به اجرا درآورند.

یک منبع آگاه در درعای سوریه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: یگان‌هایی از ارتش سوریه به همراهی پلیس نظامی روسیه از صبح پنجشنبه، ۱۱ فوریه وارد مناطق شهر طفس شده و به شکل اساسی در نزدیکی درمانگاه ملی و شورای شهر متمرکز شدند تا استقرار نیرو‌ها داخل شهر کامل شده و راه اندازی دوباره مؤسسات دولتی به شکلی تدریجی انجام شود.

عناصر مسلح جبهه النصره و هم پیمانانشان در سال ۲۰۱۴ موفق شده بودند بر این شهر مسلط شده و این شهر را در خارج از کنترل ارتش سوریه قرار دهند؛ تا اینکه حومه غربی درعا که در مجاورتر جولان اشغالی قرار دارد، آزاد شد. در این زمان، توافق آشتی در خصوص خروج عناصر مسلح گروه‌های تروریستی به امضا رسید.

این منبع همچنین اعلام کرد پس از نشست افراد سرشناس استان درعا با ارتش سوریه و نیرو‌های روس، این افراد متعهد شدند که ثبات در طفس برقرار شود، هیچ حادثه امنیتی رخ ندهد و تروریست‌ها نیز سلاح‌های خود را تحویل دهند.

به گفته وی، یگان‌های مهندسی ارتش سوریه عملیات پاکسازی و مین‌روبی را در مزارع اطراف طفس آغاز کردند و قرار است ادارات دولتی نیز فعالیت خود را آغاز کنند.

طفس موقعیت راهبردی دارد؛ زیرا در شرق خط حائل بین ارتش‌های سوریه و رژیم صهیونیستی در جولان قرار دارد و از سمت غرب، بر بزرگراه «دمشق-امان» معروف به «ام-۵» مشرف است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار