در حال حاضر ۹۱ سازمان مردم نهاد در استان کرمانشاه فعالیت می‌کنند که امسال برای اجرای طرح‌های این «سمن ها» ۷ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،معاون جوانان اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه  گفت: هم اکنون نیز ۳۲۰ تقاضای جدید برای راه اندازی سمن‌ها در استان کرمانشاه وجود دارد که با ثبت این تعداد، استان کرمانشاه با دارا بودن بیش از ۴۰۰ سازمان مردم نهاد در کشور پیشگام خواهد بود.

حسین زاده افزود: امسال برای اجرای ۱۲ طرح استانی سمن‌ها ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار از ۱۰ تا ۸۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

او با بیان اینکه جوانان کرمانشاهی گام‌های موفقی در کاهش آسیب‌های اجتماعی برداشته اند، گفت: سمن‌های استان توانسته اند ۶ طرح خود را در زمره طرح‌های ملی قرار دهند و از سوی وزارت ورزش و جوانان نیز ۵۴۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به آن‌ها اختصاص یافته است.

معاون جوانان اداره ورزش و جوانان استان خاطرنشان کرد: یکی از این طرح‌ها توسط موسسه «پرتو صبح امید» ارائه شده است که نسبت به آموزش جوانان ۱۶ استان مرزنشین اقدام کرده اند طرح موسسه «پویندگان مسیر ولایت» نیز یکی دیگر از طرح‌های ملی با عنوان شعر عاشورایی است که در کل کشور اجرا می‌شود، هم چنین یکی دیگر از موسسات استان کرمانشاه آموزش روسای مراکز تخصصی مشاوره ازدواج غرب کشور را بر عهده گرفته است.

او یاداور شد: یکی دیگر از سازمان‌های مردم نهاد استان در زمینه کمک به کودکان بازمانده از تحصیل فعالیت دارد و با شناسایی ۷۲ کودک در دو منطقه محروم موفق شده حدود ۳۰ نفر از آن‌ها را به تحصیل بازگرداند.

معاون جوانان اداره ورزش و جوانان استان به فعالیت سمن‌ها در حوزه کودکان کار هم اشاره کرد و گفت: برخی از سمن‌های استان موفق به شناسایی ۶۰ کودک کار شده اند که برای آن‌ها آموزش‌های ورزشی و تحصیلی برگزار می‌کنند.

حسین زاده اظهار داشت: فعالیت سمن‌ها در حوزه آموزش‌های قبل از ازدواج نیز چشمگیر است به طوری که سمن‌های استان امسال در این حوزه ۳۷۰ کارگاه برگزار کرده اند تا شاهد ازدواج‌های پایدار و موفقی در جامعه باشیم.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.