معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه در زمینه پیوند مغز استخوان از استان‌های پیش رو است و امسال ۴۱ مورد پیوند مغز استخوان در کرمانشاه انجام شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، روشنی گفت: سابقه پیوند مغز استخوان در استان کرمانشاه به سال ۹۳ می‌رسد و جز اولین استان‌هایی بودیم که این پیوند در آن راه اندازی شد و پارسال موفق شدیم ۵۷ مورد پیوند مغز و استخوان انجام دهیم.

او همچنین به سابقه ۳۱ ساله پیوند کلیه در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: از سال ۶۸ تاکنون هزار و ۷۰۰ مورد پیوند کلیه در استان کرمانشاه انجام شده و دانشگاه علوم پزشکی آمادگی دارد پیوند کلیه بیماران استان‌های همجوار را نیز انجام دهد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه پیوند قرنیه نیز از دیگر پیوند‌هایی است که در استان کرمانشاه انجام می‌شود، اظهار داشت: پارسال ۵۷ مورد پیوند قرنیه در کرمانشاه انجام شده، ولی امسال به دلیل شیوع کرونا این تعداد به ۵ مورد کاهش پیدا کرده است.

روشنی تلاش برای ترویج فرهنگ اهدا عضو را در جامعه امری ضروری بر شمرد و گفت: در استان کرمانشاه این مسئله جای کار زیادی دارد و باید بتوانیم با گسترش فرهنگ اهدا عضو نجات بخش جان بیماران باشیم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.