مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام خبر داد؛

تولید نهال به منظور مقابله با ریزگرد‌ها

احمدی گفت: تاکنون بیش از ۳۵ گونه درختی و درختچه‌ای که بیشترین سازگاری را با آب و هوای استان ایلام دارند در دو شهرستان مهران و دهلران تولید شده است.

احمدی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ گفت: بیش از یک میلیون هکتار از سطح استان ایلام در دو شهرستان مهران و دهلران واقع شده است که این شهرستان‌ها در مسیر خط مرزی ایران با کشور عراق قرار گرفته اند و متاسفانه ریزگرد‌ها از این خطوط مرزی وارد استان و کشور می‌شوند.

او ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و یک کار کارشناسی مدون توانسته ایم نهال‌هایی که با شرایط آب و هوایی استان مشابهت و سازگاری داشته باشند را فراهم کرده و دو نهالستان در شهرستان‌های مهران و دهلران ایجاد کنیم تا در این زمینه به تولید نهال مبادرت کنند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام بیان کرد: خوشبختانه تاکنون توانسته‌ایم بیش از ۳۵ گونه درختی و درختچه‌ای که بیشترین سازگاری را با شرایط آب و هوایی استان دارند در این دو شهرستان تولید کرده و برای اجرای طرح‌های خود، به شهرستان‌های مختلف ارسال کنیم.

او مطرح کرد: بیشترین سطح جنگل کاری و بیابان زدایی در این زمینه ، در شهرستان‌های مهران و دهلران قرار داشته و بیش از ۵۰ درصد از سطح جنگل کاری‌ها و بیابان زدایی‌ها در استان ایلام در این دو شهرستان است.

احمدی اظهار کرد: در سال ۹۹ بیش از یک میلیون اصله نهال در این دو شهرستان کاشته خواهد شد.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.