حجت الاسلام و المسلمین رستمی گفت: نتایج یک پیمایش ۱۰۰۰ نفره از زوج‌هایی که در ازدواج دانشجویی شرکت کرده بودند نشان می‌دهد که ۲ درصد از این ازدواج‌ها منجر به طلاق شده است.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه ۳۵۲ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به ریاست منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه نهاد نمایندگی در زمینه ازدواج دانشجویی یک تجربه حدود ۳۰ ساله در کشور دارد، اظهار کرد: با توجه به برخی مباحث مطرح شده در خصوص عدم موفقیت ازدواج‌های دانشجویی، اخیرا بررسی‌هایی در خصوص این ازدواج‌ها صورت گرفته است که نشان می‌دهد میزان طلاق در این ازدواج‌ها نسبت به میانگین کشوری بسیار پایین‌تر است.

او افزود: نتایج یک پیمایش ۱۰۰۰ نفره از زوج‌هایی که در ازدواج دانشجویی شرکت کرده بودند نشان می‌داد که حدود ۲ درصد جدایی در بین آن‌ها بود که با میانگین کشوری فاصله زیادی داشت، همچنین در مرحله بعد ۳۰۰ هزار دانشجوی شرکت کننده در ازدواج دانشجویی را از طریق ثبت احوال مورد بررسی قرار دادیم، که میزان طلاق در آن‌ها ۵/۸ درصد بود که در مقایسه با آمار کشوری، ازدواج‌های دانشجویی را پایدار نشان می‌داد.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: در آخرین جلسه‌ای که در خصوص آسیب‌های اجتماعی با موضوع طلاق و کاهش طلاق، با حضور سران قوا در محضر رهبر معظم انقلاب حاضر بودیم، الگوی ازدواج‌های دانشجویی به عنوان یکی از الگو‌های موفق ارائه شد و مقرر شد که این ازدواج‌ها، محدود به مخاطبین خاص نشود و در تمام مجموعه‌های دانشگاهی اجرا و به عنوان یک بحث عمومی کشوری مطرح شود.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی افزود: مطالعات کارشناسی انجام شده نشان می‌دهد تا زمانیکه مجموعه دستگاه‌های دخیل همراهی نکنند، جریان ازدواج دانشجویی رونق جدی نمی‌گیرد؛ یعنی تمام دستگاه‌ها اعم از وزارت بهداشت، وزارت علوم، وزارت راه و شهرسازی، بانک‌ها، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و خیرین و ... باید در امر ازدواج دخیل باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار