جمالیان گفت: باید دستورالعمل‌های بهداشتی به دقت رعایت شود تا بتوانیم از ضرر‌های جانی و مالی جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک و رئیس خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی گفت: آغاز واکسیناسیون کرونا در کشور به منزله پایان یافتن این بیماری نیست.

جمالیان افزود: تا رسیدن به ایمنی حداکثر و واکسینه شدن گروه‌های هدف باید دستورالعمل‌های بهداشتی به دقت رعایت شود تا بتوانیم از ضرر‌های جانی و مالی جلوگیری کنیم.

او اضافه کرد: غفلت ما یعنی رخ دادن یک پیک سهمگین دیگر از بیماری منحوس کرونا که علاوه بر کادر خسته بهداشت و درمان به تمامی مردم ضرر می‌رساند و چه بسا پایان سال را تلخ می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: بسیاری از شهرستان‌های استان مرکزی در وضعیت زرد قرار دارند و با توجه به قرمز شدن تعدادی از شهر‌های جنوبی کشور، این یعنی وضعیت هشدار که نشان دهنده یک زنگ خطر برای استان مرکزی است.

او ادامه داد: تعدادی از شهر‌های استان خوزستان در وضعیت قرمز در آمده اند و این نشان دهنده خیز قطعی کرونا در این شهرستان‌ها می‌باشد.

جمالیان تصریح کرد: طبق آخرین بیانیه از سوی وزارت بهداشت شهرستان‌های اهواز، آبادان، بندر ماهشهر، دزفول، شادگان، شوشتر و کارون از استان خوزستان در وضعیت قرمز هستند.

او ضمن اشاره به اینکه استان مرکزی در شاهراه مواصلاتی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور قرار دارد اضافه کرد: از رخ دادن پیک چهارم بسیار نگران هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: متاسفانه بعضی از مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی غافل شده و مراسم‌های گوناگون خود را برپا می‌کنند و یا به مسافرت‌های مختلف می‌روند.

او تاکید کرد: تنها بهانه آن‌ها این است که از لحاظ روحی خسته شده اند، اما چه خوب است که یادآور شویم کادر بهداشت و درمان یک سال است که با این بیماری در حال مبارزه هستند و علاوه بر خستگی دوری از خانواده را به جان خریده اند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار