کریمی گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰ درصد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران را دانشجویان خارجی تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری جشنواره بین‌الملل دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران با هدف تجلیل از برگزیدگان و فعالان حوزه بین‌الملل دو دانشگاه، امروز (شنبه ۲۵ بهمن‌) با حضور محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران و عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در دانشگاه تهران برگزار شد.

کریمی در این نشست اظهار کرد: از برگزاری نیمه حضوری نشست امروز به علت شیوع ویروس کرونا خیلی متاسف نیستم، چرا که این پدیده خود نمایشی از وجه دیگر علم است و نشان می‌دهد که هیچ عاملی مانع پیشرفت علم نخواهد شد.

او افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور تا به امروز دانشگاه علوم پزشکی تهران با وجود ۱۱ دانشکده، ۲ هزار عضو هیئت علمی و ۱۴ بیمارستان بزرگ و کوچک مانند بیمارستان امام خمینی(ره) که دارای یک هزار تخت بیمارستانی است و بیمارستان ضیائیان که دارای ۱۷۰ الی ۱۸۰ تخت بیمارستانی است توانسته تمام امکانات تخصصی و درمانی خود را در اختیار مراجعه کنندگان و بیماران قرار دهد.

کریمی تصریح کرد: توانسته ایم خدمات بخش‌هایی مانند ICU را با تلاش عالمان، پرستاران، نیرو‌های خدماتی و پرسنلی دانشگاه علوم پزشکی تهران تا ۳ برابر افزایش دهیم و آن‌ها را در اختیار مردم قراردهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: علی‌رغم دوری پزشکان و پرستاران و تیم خدماتی از خانواده در دوران شیوع ویروس کرونا آن‌ها همواره جان خود را برای حفظ جان همنوعان فدا کرده اند و ما افتخار می‌کنیم که امروز بعد از گذراندن ۳ موج شدید این بیماری خطرناک همچنان کادر درمان کشورمان در بیمارستان مانده اند و به درمان ادامه می‌دهند و هیچ گونه‌ای بداخلاقی و واکنشی نسبت به مردم ندارند.

او تاکید کرد: بیش از ۱۰ درصد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشجویان خارجی هستند که از ۵ قاره و ۴۲ کشور در ایران تحصیل می‌کنند.

کریمی در پایان یادآوری کرد: دانشگاه‌ها بسیاری از مشکلات کشور را از نظر علمی و تربیت نیروی انسانی حل خواهند کرد و باید دانست که دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران مسئولیت اجتماعی خود را در جهت پذیرش دانشجویان خارجی به خوبی ایفا کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.