به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پورشه Taycan Turbo S یک ماشین سریع است. این خودرو زمان یک چهارم مایل را در ۱۰/۷ ثانیه (برای مدل ۲۰۲۱) طی میکند. این یکی از دلایلی است که امروزه برخلاف گذشته وسایل نقلیه الکتریکی در مسابقات خط مستقیم به شهرت رسیدهاند. اما آیا سدان تمام الکتریکی پورشه برای پیروزی در یک مسابقه درگ در برابر خودرو 911 توربو S و آئودی RS6 آوانت چیزی لازم دارد؟
از همه مهمتر، آیا این خودرو میتواند در یک مسابقه ۱ کیلومتری (۰/۶۲ مایل) سرعت خود را برای رقابت حفظ کند و با رقبایی مثل آئودی به رقابت بپردازد؟ این همان چیزی است که ما در این خبر بررسی میکنیم.
بیشتر بخوانید
این مسابقه بین خودروهای پورشه Taycan Turbo S سفید، پورشه 911 Turbo S نارنجی با نسل 992 و آئودی RS6 Avant خاکستری که همه زیر مجموعه شرکت VW هستند انجام شد. بدیهی است که با توجه به حجم زیادی از باتری که حمل میکند، سنگینترین عضو گروه Taycan Turbo S است. با انتخاب معیار وزن این خودرو در حدود ۲۳۴۹ کیلوگرم (۵۱۷۹ پوند) است و رده بالای Taycan نسبت به RS6 Avant قرار دارد که وزن آن ۲۲۰۹ کیلوگرم (۴۸۷۰ پوند) بوده که این رقم بسیار سنگینتر است.
خودرو 911 Turbo S با وجود اینکه قدرتمندترین خودرو این گروه نیست اما با ۱۶۶۵ کیلوگرم وزن (۳۶۴۹ پوند) بیشترین مزیت وزنی را دارد. خودرو Taycan ممکن است قدرتمندترین و در اینجا بیشترین کشش را داشته باشد اما به دلیل وزن بالای آن به خصوص در یک مسابقه طولانی مدت، دچار مشکل شود و توانایی رقابت پایاپا را ندارد.
با این اوصاف و برخلاف پیش بینیها این خودرو جدید 911 Turbo S بود که در مسابقه درگ طولانی نسبت به آئودی و پورشه EV پیروز شد. این اتفاق میتواند به دلیل این موضوع باشد که مسافت طی شده در این مسابقه کوتاه بود.
انتهای پیام/