نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار با روحانیون و نیرو‌های فعال در آرامستان‌های تبریز،اهمیت تدفین و تکفین شرعی مسلمین را مورد تاکید قرار داد وگفت:احترام به پیکر مطهر مسلمین باید همانند احترام به مسلمان زنده باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی مسئولیت شرعی روحانیون و غسالان و نیرو‌های آرامستان‌ها را سنگین توصیف کرد و گفت:اهمیت مراسمات تغسیل، تکفین، تدفین و نماز متوفیان، در ایام کرونا با ایثار این عزیزان بیش از پیش جلوه‌گر شد.

اواقدامات شهرداری در وادی رحمت و آرامستان‌های تبریز در ایام کرونا را ستود و افزود:اقدامات حفظِ شَان متوفیان کرونایی، موجب آرامش و تسلی خاطر بازماندگان مظلوم این بیماری در تبریز و سطح استان شد.

اوبا تاکید بر اینکه تدین و تشرع کارکنان و روحانیون آرامستان‌ها باعث شد تا نگذارند موازین شرعی متوفی بر زمین بماند ابراز داشت: غسال و غساله‌ها و سایر کارکنان و روحانیون آرامستان‌ها کار‌های بزرگی کردند که فراموش شدنی نیست.

فعالیت جهادی تعدادی از روحانیون در آرامستان‌های تبریز

فرخ جلالی مدیرعامل آرامستان‌های شهرداری تبریز هم در این جلسه، با اشاره به فعالیت جهادی تعدادی از روحانیون در آرامستان‌های تبریز گفت:این اقدام ارزشمند روحانیون باعث شد،تا مقام معظم رهبری از روحانیون جهادی در وادی رحمت تبریز به اسم، نام بردند و از آن‌ها تشکر کردند.

او با تاکید بر اینکه همه متوفیان کرونایی با نظارت دقیق بهداشتی و شرعی تغسیل، تکفین و تدفین می‌شوندافزود:در ابتدای شیوع کرونا ما در وادی رحمت در کمتر از ۷۲ ساعت اقدام به ایجاد غسالخانه کرونایی کردیم تا احترام متوفیان کرونایی با رعایت ضوابط بهداشتی کرونا حفظ شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار