دبیر جمعیت وفاداران انقلاب گفت: هرچند کشور دشمنان خارجی و داخلی دارد، اما به هدایت ولایت فقیه می‌توان از مشکلات عبور کرد؛ وقتی از دشمن داخلی سخن گفته می‌شود منظور کسانی است که می‌خواهند با احساسات روزمره خود نظام را اداره کنند.

به گزارش  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  حبیب‌الله بوربور دبیر کل جمعیت وفاداران انقلاب در برنامه برنامه میراث روح الله پیرامون تاثیر انقلاب اسلامی بر احیای اسلام سیاسی گفت: حکومت شاهنشاهی به علت وابستگی به ابرقدرت‌ها وحشتی ایجاد کرده بود، هر دانشجو و کاسبی اگر تفکری بابت حکومت و ظلم‌های آن داشت همواره منتظر بود تا عوامل رژیم او را دستگیر کنند، مردم از روی شعور سیاسی شعار‌هایی در راهپیمایی‌های خود سر دادند و مطالبه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را سر دادند.

وی افزود: هر فرد و گروهی که به دنبال استقلال و آزادی باشد به سمت جمهوری اسلامی تمایل پیدا می‌کند، حتی در ونزوئلا که زمانی حیات خلوت آمریکا محسوب می‌شد برای حفظ استقلال خود به سمت جمهوری اسلامی کشیده شد، در یمن نیز طی دهه‌های گذشته بابت استقلال و عدم سلطه پذیری از عربستان جنگ‌های ویرانگری را متحمل شده است.

دبیر جمعیت وفاداران انقلاب بیان کرد: ایران کشوری با جمعیت و وسعت زیاد بوده، با ۱۵ کشور همسایه است و منابع سرشاری نیز در اختیار دارد، به دلیل موقعیت ژئوپلتیک کشور کشور‌هایی تمایل دارند تا با ایران در ارتباط باشند.

بوربور عنوان کرد: همه اذعان دارند که ایران اکنون کشوری مستقل و دارای آزادی است، اکنون رئیس جمهور و نمایندگان توسط مردم انتخاب می‌شود، شاید افراد و منتخبین اشتباهاتی هم داشته باشند، اما انتخاب مستقلانه صورت می‌گیرد، آزادی در ایران به اندازه‌ای است که حتی کارکنان دولت علیه نظام انتقاد می‌کنند حتی تهمت می‌زنند و دروغ می‌گویند، اما آزاد هستند در صورتی‌که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی چنین چیزی اصلا قابل تصور نبود.

وی تصریج کرد: مردم جمهوریت برای نظام جدید خود می‌خواستند، جمهوریت این است که افراد و گروه‌ها آمده و برنامه‌هایی برای بهبود اوضاع و شاخص‌های رفاه ارائه می‌دهد، در این حالت افرادی که بر سر کار می‌آیند تلاش می‌کنند به شعار‌های خود عمل کنند و گروهی که حاکم نیستند هم سعی میکنند عملکرد گروه حاکم را نقد کنند و بر عملکرد آن نظارت کنند که این نظارت منجر به بهبود شرایط خواهد شد.

دبیر جمعیت وفاداران انقلاب تاکید کرد: پس جمهوریت نیز در ایران شکل گرفته است، اما در حد مطلوب نیست و باید برای بهبود آن اصلاحاتی انجام شود، اصلاحات هم باید به گونه‌ای باشد که مردم به برنامه رای دهند نه به شخص، شخص نیز باید با گروه فکری و کسانیکه برنامه را تدوین کرده اند همکاری کند نه اینکه خودش برای کل جامعه تصمیم بگیرد، طبیعی است که یک فرد تخصص لازم را اداره همه شئون جامعه نداشته باشد و باید متکی بر تیم و برنامه باشد.

بوربور اشاره کرد: تغییر شرایط به سمتی که افراد منتخب مردم برنامه محور و گروه محور باشند نیازمند اصلاحاتی در روش‌‎های انتخاب فرد برای اجرای کار است، در صورت ایجاد این تغییر برنامه‌های فرد نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، مجلس شورای اسلامی نیز مصوبه‌ای در همین راستا دارد که افراد در هنگام ثبت نام برای انتخابات ریاست جمهوری مشاوران خود را معرفی کند.

وی خاطرنشان کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی افرادی که به اسلام اعتقاد داشتند و پایبند نیز بودند پس از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ تردیدی درباره اسلام سیاسی و نوع حکومت نداشتند، این گروه معتقد بودن مسیری که در پیش رو است با هدایت فقیهی که مدبر باشد اگر در راس کار باشد هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد و میتوان مسیر پیش رو را طی کرد.

دبیر جمعیت وفاداران انقلاب اضافه کرد: گروه‌هایی نیز بودند که با تمایلات چپ و نفاق، معتقد بودند که کشور به شکل متفاوتی اداره شود آن‌ها می‌خواستند که همه را کنار بزنند و خود در راس کار قرار گیرند، شعارشان این بود که ارتش باید منحل شود، معتقد بودند که مالکیت افراد بر اموالشان گرفته شود و اموال به گونه دیگری تقسیم شود.

بوربور اظهار کرد: بعضی از تندروی‌هایی هم در ابتدای انقلاب توسط افرادی صورت گرفت که اکنون منتقد نظام هستند، زمانی که باید به سمت ارتباط با دنیا و همکاری می‌رفتیم این گروه از دیوار سفارت بالا رفتند و اکنون معتقدند که باید در‌ها را بازکنیم و با دنیا ارتباط برقرار کنیم و کشوری که از دیوار سفارتش بالا رفتند داخل کشور بیاید.

وی ادامه داد: تعادل در بین این افراد وجود ندارد، کسانی که ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با شعار‌های اسلام سیاسی و انقلاب اسلامی مخالف بودند که الان هم با شعار‌های خود را به گونه‌ای دیگر بیان می‌کنند.

دبیر جمعیت وفاداران انقلاب گفت: هرچند کشور دشمنان خارجی و داخلی دارد، اما به هدایت ولایت فقیه می‌توان از مشکلات عبور کرد؛ وقتی از دشمن داخلی سخن گفته می‌شود منظور کسانی است که می‌خواهند با احساسات روزمره خود نظام را اداره کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار