فعال و تحلیلگر سیاسی درسالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، دیدگاه خود را درباره رازورمز بقای انقلاب و دستاورد‌های آن بیان کرد.

حسین کنعانی مقدم، فعال سیاسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: اگر انقلاب را یک موجود زنده در نظر بگیریم که همیشه در حال رشد و حرکت به سمت تعالی است؛ سه عنصر به عنوان رمز بقای انقلاب ۵۷ همیشه وجود داشته اشت؛ پویایی انقلاب، حضور و حمایت مردم، تداوم راه امام با رهبری آیت‌الله خامنه‌ای.

وی در تشریح این سه عنصرِ نگهدارنده انقلاب اسلامی افزود: آن معماری که امام خمینی (ره) برای انقلاب اسلامی ایران ترسیم کردند، یک معماری دینامیکی و متحرک بوده است نه یک معماری استاتیکی و ثابت که همان سال ۵۷ به پایان برسد.

عنصر دوم، حضور مردم در صحنه‌های مختلف و حمایت مردم از انقلاب است؛ مردم انقلاب را از خودشان می‌دانند و به همین دلیل در همه حوادث، سختی ها، بحران ها، جنگ‌ها و تحریم‌ها حضور فعال داشتند و این حضور باعث خنثی شدن نقشه‌های دشمن بوده است.

عنصر سومی که موجب بقای انقلاب اسلامی شده است، تداوم خط امام است؛ مقام معظم رهبری با عنوان پرچم دار و رهبر این انقلاب که راه امام را ادامه دادند توانسته اند این انقلاب را در فراز و نشیب‌های مختلف در مسیر اصلی حفظ کنند و آن را به سمت آرمان‌ها هدایت کنند.

این فعال سیاسی در بخشی دیگری از این گفتگو، مهمترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی را اصلی‌ترین شعار آن یعنی «آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی» دانست و در این باره گفت:

شعار اصلی ما در انقلاب اسلامی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود؛ در بحث آزادی یکی از مهمترین دستاورد‌های انقلاب این بوده است که کشوری که تحت سلطه آمریکا، استعمار انگلیس و در چنگال استبداد بود آزادی خود را بدست آورد و انرژی‌هایی که در کشور وجود داشت آزاد شد و توانست در راستای تعالی کشور حرکت کند.

این آزادی موجب شد تا خودمان برای سرنوشت خودمان تصمیم بگیریم و نزدیک به چهل و دو سال شاهد برگزای انتخابات‌های مختلف اعم از ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، شورای شهر و... باشیم؛ خیلی از کشور‌های دنیا سال هاست در تلاش اند که تحت سلطه نباشند و مثل ما به آزادی برسند.

دومین دستاورد انقلاب اسلامی استقلال است؛ ساختار نظام جمهوری اسلامی به گونه‌ای است که کشور را از مسیر تسلط دشمنان خارج کرده است و این استقلال موجب شده است تا هیچ دولت یا سفارت خانه‌ای نتواند برای ما تصمیم بگیرد؛ این امر آرزوی بسیاری از آزادی خواهان ایرانی از مشروطه به بعد بوده است.

تشکیل جمهوری اسلامی مهمترین دستاورد انقلاب است؛ ما نیازمند ایجاد ساختار‌هایی بودیم که بتوانیم مردم را در سرنوشت خودشان سهیم کنیم و دراین ساختار آرمان‌ها و نگاه‌های امام و رهبری نسبت به احیا اسلام وپیاده کردن احکام آن در حاکمیت به منصه ظهور برسد؛ دراین مسیر هنوز به آن آمال‌ها و آرمان‌ها نرسیدیم، ولی در مسیر درستی قرار داریم و با همه فشار ها، تهدید‌ها و تحریم‌ها به اهداف مورد ترسیم انقلاب خواهیم رسید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار