انتخابات هیئت رئیسه جدید مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز برگزار شد و اعضای جدید این هیئت انتخاب شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، انتخابات هیئت رئیسه جدید مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز برگزار شد و اعضای جدید این هیئت انتخاب شدند.

در این جلسه، به ترتیب سید عبدالرضا دستغیب، علی‌نقی مصلح‌شیرازی، عبدالمحمد طاهری، محمدحسین گلریزخاتمی، غلامرضا افسری، احمد صادق‌نژاد، سیروس پاکفطرت و حاج کاظم محمدی به عنوان اعضای جدید هیئت مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز و محمدصادق ادیب به عنوان بازرس این مجمع انتخاب شدند.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز قبل از برگزاری انتخابات رویکرد اصلی این مجمع را فرهنگی دانست و گفت: طی دوره فعالیت مجمع بیش از ١٢۶میلیارد تومان پروژه در شیراز اجرا شده است.

سید عبدالرضا دستغیب با بیان اینکه پارسال و امسال ۷۰ میلیارد تومان پروژه توسط این مجمع انجام شده است، گفت: عمده فعالیت این مجمع طی هفت سال گذشته، تمرکز بر کاهش تلفات ترافیکی با انجام فعالیت‌های فرهنگی بوده است.

دستغیب با ارائه گزارشی از عملکرد ۲ ساله این مجمع، به ارائه آموزش به ۳۷۵ همیار مهربان ترافیک اشاره و اضافه کرد: علی‌رغم شیوع کرونا، ۱۲۰ نفر از این همیاران مهربان ترافیک در سطح شهر به روانسازی ترافیک خودرویی کمک می‌کنند.

دستغیب گفت: یکی دیگر از اتفاقات مهم در این مدت راه اندازی ۴سرای فرهنگ مهربانی بوده، اماکنی که در کشور الگوست و طی مدت فعالیت خود، ۵۳۰ هزار قلم انواع کالا را جمع آوری و بین نیازمندان واقعی توزیع کرده است.

رئیس هیئت امنای مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز نیز با بیان اینکه کار‌های خیر در بعضی ایام، ثواب و اجر چند برابری نزد خدا دارد، شهرسازی و فرهنگسازی را ۲ کار مهم و مرتبط با هم دانست.

آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب گفت: شهرسازی یعنی شرایط را برای زیست و اقامت انسان‌ها به نحوه مطلوب و شایسته ایجاد شود؛ در این زمینه گام‌های خوبی برداشته شده است.

دستغیب شهرسازی را اقدامی مهم دانست و با تاکید براینکه خیرین نباید در این مقوله بی تفاوت باشند، گفت: فرهنگسازی هم موضوع مهمی است، اگر معنای فرهنگ را با دقت ملاحظه کنیم، آنچه با فطرت و سرشت انسان سازگار است معنای فرهنگ است.

شهردار شیراز هم با اشاره به اینکه در دهه‌های گذشته نوع طراحی در کلان شهرها، احداث خیابان برای حرکت خودرو‌ها بود، گفت: در یک دهه گذشته تلاش شده سرعت خودرو در در بزرگراه و خیابان‌ها افزایش یابد.

حیدر اسکندرپور افزود: در این دوره مدیریت شهری نوع نگاه معطوف به پروژه‌های انسان محورست و به مدیران شهری تکلیف شده تا در طراحی پروژه‌ها به مقوله محور پیاده راه توجه خاصی داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار