محمدبیگی گفت: در شرایط کنونی خواستار جلوگیری از ورود پرواز کشور‌های درگیر و به خصوص پرواز‌های اروپایی به کشور هستیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، فاطمه محمدبیگی دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی پیرامون فوت یک نفر از اهالی حسین آباد قشلاق آبیک بر اثر کرونای انگلیسی اظهار کرد: با پیگیری‌هایی که از طریق رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین و معاونت بهداشت و درمان دانشگاه انجام شده، متأسفانه تست‌ها و آزمایش‌ها گویای این مسئله هستند که گونه ویروس جهش یافته کرونا دربیمار متوفی وجود داشته، ولی ایشان ارتباط مستقیمی با مسافرین خارجی نداشته و به همین دلیل هم باید علت یابی دقیق این موضوع انجام بگیرد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنده این موضوع را از طریق وزارت بهداشت پیگیری می‌کنم تا انشاالله پس از انجام آزمایشات دقیق‌تر نتایج به سمع و نظر مردم عزیز رسانده شود.

او بیان کرد: متخصصین کشوری در این موضوع در حال پیگیری هستند و آنچه به عنوان قانون گذار و ناظر اجرای قوانین برای من مهم است، اجرای دقیق و صحیح شیوه نامه‌های بهداشتی در سراسر کشور علی الخصوص جلوگیری از پرواز‌های کشور‌های درگیر به خصوص از اروپا است و از دولت محترم می‌خواهیم که این امر را به جد پیگیری کنند.

این مسئول اذعان کرد: ورود و خروج به روستا‌های درگیر باید ممنوع شود و از شهروندان خواهش می‌کنیم تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند و در خانه بمانند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی انجام واکسیناسیون برای افراد در معرض خطر در مناطق آلوده به ویروس کرونای انگلیسی در کشور و غربالگری هوشمندانه، مؤثر و دقیق تمامی افراد مبتلا، خانواده‌های آن‌ها و موارد مرتبط با این افراد را اولویت پیش روی کادر سلامت دانست.

محمدبیگی تصریح کرد: به نظر می‌رسد موج دیگری از ویروس کرونا در انتظار ما است و ما باید با امکانات و تجهیزات بیشتری به مقابله با ویروس جهش یافته برویم، این نوع از ویروس قدرت سرایت پنج برابری دارد و به همین دلیل هم خطرناک‌تر است و از طرف دیگر سن درگیری آن پایین‌تر از نوع قبلی است، بنابراین نباید به راحتی از این موضوع گذشت.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در جلسه پیش رو کمیسیون بهداشت رسیدگی به مطالبات بهداشتی و درمانی آبیک را در اولویت قرار داده و تکمیل آن را از مسئولین وزارت بهداشت در خواست خواهم کرد. متأسفانه در آبیک تنها یک بیمارستان دولتی کوچک وجود دارد که آن هم هنوزتجهیزات کامل ندارد.

محمدبیگی در خاتمه گفت: ما نیازمند انجام تست‌های بیشتر کرونا هستیم وهمه، حتی آن‌ها که تست منفی دارند در یک چرخه مرتب باید پایش مجدد شوند و نباید حتی یک مورد از چشم همکاران حوزه سلامت گذر کند.

منبع مهر

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار