حجت الاسلام عابدی نژاد گفت: دومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی، پنجشنبه ۳۰ بهمن‌ماه جاری از ساعت ۹ صبح در دبیرخانه خبرگان رهبری مستقر در قم برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حجت الاسلام و المسلمین امین رضا عابدی نژاد قائم مقام مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به لزوم برگزاری این همایش، گفت: مسائل مربوط به حکومت اسلامی طیف متنوعی از ضرورت‌هایی است که با آن مواجه هستیم و بالندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی تا حد زیادی وابسته به پژوهش‌های فاخر و تحقیقات موثر در این رابطه است.

حجت الاسلام عابدی نژاد افزود: در همین راستا مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی وابسته به دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در نظر دارد با برگزاری سالانه این همایش، آثار و نویسندگان برتر در حوزه مسائل مرتبط با حکومت اسلامی را شناسایی و با شناخت این ظرفیت‌های علمی تا حد امکان از ایشان حمایت کند.

او ادامه داد: تلاش ما این است که با معارف مبتنی بر عقلانیت اسلامی و حمایت از صاحبان اندیشه در این بعد، نیاز‌های فکری نظام پوشش داده شود و برگزاری این همایش می‌تواند کمک شایانی به این موضوع و تبدیل شدن پژوهش‌های نظری به تحقیقات کاربردی باشد.

عابدی نژاد گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده به دنبال این هستیم تا نتیجه پژوهش‌های ارائه شده به این همایش در مسیر اولویت‌های نظام ساماندهی و از آثار برگزیده به عنوان تحقیقات کاربردی در حل مسائل پیشرو استفاده شود.

 قائم مقام مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: تقدیر از شخصیت‌های علمی مجلس خبرگان رهبری که در حوزه حکومت اسلامی دارای اثر هستند از جمله برنامه‌های همایش کتاب سال حکومت اسلامی است و در این رابطه با حضور بازماندگان از تلاش‌های علمی مرحوم آیت الله مصباح یزدی و مرحوم آیت الله مومن که خدمات فراوانی در این زمینه داشتند و همچنین آیات اراکی و کعبی که در این حوزه فعال هستند، تقدیر به عمل خواهد آمد.

او ادامه داد: رونمایی از آثار جدید آیات اراکی و کعبی در حوزه مسائل حکومت اسلامی و همچنین تالیفات مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی در قالب دو مجموعه با عنوان درس‌نامه ولایت فقیه در سطح کارشناسی دانشگاه و دوره عالی در حوزه، از دیگر برنامه‌های این همایش است.

دبیر علمی همایش کتاب سال حکومت اسلامی گفت: اندیشه سیاسی به معنای عام آن که دارای محور‌های متنوعی است، فقه حکومتی و فقه قواعد و سیاست‌های نظام از جمله محور‌های اصلی مورد توجه در این همایش است که مورد توجه مخاطبان قرار گرفته و در همین رابطه بیش از ۲۳۰ اثر در قالب کتاب و پایان‌نامه برای همایش ارسال شده است.

حجت الاسلام عابدی نژاد افزود: از میان این آثار، هشت اثر به عنوان برگزیده و شایسته تقدیر انتخاب شده است که در روز برگزاری همایش از مولفان آن‌ها تقدیر به عمل خواهد آمد.

 قائم مقام مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از جمله سخنرانان همایش کتاب سال حکومت اسلامی خواهد بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار