یونان روز یکشنبه اتهامات یک سازمان غیردولتی آلمانی مبنی بر بازگرداندن مهاجران به سمت ترکیه را «دروغین» خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یونان روز یکشنبه اتهامات یک سازمان غیردولتی آلمانی را مبنی بر بازگرداندن مهاجران به سمت ترکیه «دروغین» خواند و آن را کارزاری دانست که ترکیه برای بدنام کردن یونان راه انداخته است.

وزیر مهاجرت یونان به هفته نامه «توویما To Vima» گفت: «این اتهامات بخشی از راهبرد «اخبار دروغین» تحت هدایت ترکیه و از طریق سازمان‌های غیردولتی و شبکه‌های قاچاق انسان است».

او گفت: «تحقیقاتی که مرزبانان دریایی اروپایی (فرونتکس) و مرزبانان دریایی یونانی انجام داده اند چنین اتهاماتی را تأیید نمی‌کند».

سازمان غیردولتی آلمانی «مر لیبریوم Mare Liberum» روز جمعه نتیجه تحقیقی را منتشر کرد که از «افزایش بی سابقه» بازگرداندن مهاجران در دریای اژه در سال ۲۰۲۰ با دخالت فرونتکس و برخلاف قوانین بین المللی حکایت دارد.

بر اساس این تحقیق، بین مارس و دسامبر ۲۰۲۰، بیش از ۳۰۰ مورد بازگشت به ترکیه وجود داشته است.

این سازمان غیردولتی آلمانی اعلام کرد «براساس ۳۲۱ حادثه ثبت شده، بیش از ۹۰۰۰ نفر که تلاش می‌کردند به یونان برسند به زور به ترکیه بازگردانده شدند».

یک سازمان غیردولتی دیگر (Legal Centre Lesvos) در تحقیق دیگری که اوایل فوریه منتشر شد، بر اساس شواهد بازماندگان از ۱۷ مورد اخراج جمعی خبر داد.

وزیر مهاجرت یونان روز یکشنبه خاطرنشان کرد مرز‌های یونان «در چارچوب قوانین بین المللی و ارزش‌های اروپایی» محافظت می‌شوند.

دولت محافظه کار یونان از زمانی که در سال ۲۰۱۹ به قدرت رسید، تصمیم گرفت با اتخاذ سیاست سختگیرانه درباره مهاجران و در عین حال با تشدید کنترل دولت بر فعالیت سازمان‌های غیردولتی در یونان، «امنیت» مرز‌های خارجی را در اولویت قرار دهد.

وزیر مهاجرت یونان در ماه ژانویه موفقیت اتخاذ این سیاست را تبریک گفت و افزود: «۲۰۲۰ سالی حائز اهمیت بود. ما با اعمال سیاستی مؤثر موج ورود مهاجران را ۸۰ درصد کاهش دادیم».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار