در چارچوب هفته بیست و چهارم مسابقات فوتبال لیگ برتر انگلیس، چلسی به مصاف نیوکاسل می‌رود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در آخرین روز از هفته بیست و چهارم مسابقات فوتبال  لیگ برتر انگلیس امروز (دوشنبه) ۲ بازی برگزار می‌شوند که در مهمترین بازی از ساعت ۲۳:۳۰ چلسی در ورزشگاه استمفوردبریج به مصاف نیوکاسل خواهد رفت و در دیگر بازی وستهام میزبان شفیلدیونایتد خواهد بود.

وستهام - شفیلدیونایتد

در اولین بازی امشب از ساعت ۲۱:۳۰ وستهام در ورزشگاه لندن میزبان تیم قعرنشین شفیلدیونایتد است.

وستهام که در این فصل بسیار خوب نتیجه گرفته و خود را در بین ۶ تیم برتر جزیره جا کرده است، در بین بالانشینان مهمان ناخوانده محسوب می‌شود و از ۲۳ بازی ۳۹ امتیاز کسب کرده و در رتبه ششم جای گرفته است.

چکش‌ها (لقب وستهام) به خصوص در سال ۲۰۲۱ عملکرد بسیار خوبی داشته و از ۲۱ امتیاز ممکن ۱۶ امتیاز کسب کرده اند. این تیم در سال جدید میلادی از ۷ بازی خود ۵ پیروزی و یک تساوی به دست آورده است. این تیم در صورت پیروزی در این بازی می‌تواند موقتاً خود را به رتبه چهارم برساند و همچنان برای کسب سهمیه حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در فصل آینده امیدوار باشد.

در آن سوی میدان هم شفیلدیونایتدی قرار دارد که از ۲۳ بازی فقط ۱۱ امتیاز کسب کرده است. با توجه به تساوی روز یکشنبه وست بروم رده نوزدهمی برابر منچستریونایتد، شفیلدیونایتد فرصت دارد تا با کسب پیروزی برابر وستهام و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به وست برومویچ خود را از انتهای جدول جدا کند و به رتبه نوزدهم برساند.

در این بازی وستهام به دنبال آن است که برای اولین بار از فصل ۶۸-۱۹۶۷ برابر شفیلدیونایتد در لیگ برتر دبل کند.

شفیلدیونایتد که ۲۰ هفته در لیگ نتوانسته بود هیچ بردی کسب کند، اکنون از ۶ بازی آخر خود ۳ پیروزی به دست آورده است؛ اما شمشیر‌ها (شفیلدیونایتد) برای پیروزی برابر میزبان خود کار بسیار سختی دارند، آن‌ها از ۱۲ بازی در همه رقابت‌ها در خانه وستهام فقط یک بار به پیروزی دست یافته که آن هم در چمپیونشیپ رقم خورده است.

چلسی - نیوکاسل

در دیگر بازی از ساعت ۲۳:۳۰ چلسی در ورزشگاه استمفوردبریج به مصاف نیوکاسل خواهد رفت. در حال حاضر چلسی با ۳۹ امتیاز از ۲۳ بازی در رتبه پنجم جدول قرار دارد و نیوکاسل نیز با ۲۵ امتیاز از همین تعداد بازی در رتبه هفدهم جای گرفته است.

چلسی در شرایطی میزبان نیوکاسل خواهد بود که پس از برکناری فرانک لمپارد و استخدام توماس توخل آلمانی این روز‌ها به دوران خوب خود بازگشته و با کسب پیروزی‌های پیاپی در هفته‌های اخیر توانسته است خود را تا رتبه پنجم جدول رده بندی بالا بکشد و به یک‌قدمی قرار گرفتن در جمع ۴ تیم برتر لیگ جزیره برساند.

چلسی در لیگ برتر ۳ بازی آخر خود را برده؛ در حالی که قبل از آن با فرانک لمپارد در یازده بازی ۳ برد داشته است. آبی‌های لندن با توماس توخل در ۴ بازی فقط یک گل دریافت کرده اند.

چلسی در حال حاضر با لیورپول رده چهارمی فقط یک امتیاز فاصله دارد و در صورتی که آبی‌های لندن بتوانند به روند پیروزی‌های خود ادامه دهند و امشب برابر نیوکاسل به پیروزی برسند، می‌توانند با عبور از لیورپول به رتبه چهارم جدول صعود کنند. این تیم حتی در صورت تساوی در بازی امشب هم می‌تواند به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به سرخپوشان مرسی ساید به رتبه چهارم برسد.

در آن سوی میدان نیوکاسل که این فصل اوضاع مناسبی ندارد به ۳ امتیاز این بازی نیاز مبرم دارد تا بتواند خود را از جمع تیم‌های پایین جدول جدا کند. زاغی‌ها (لقب نیوکاسل) در صورت پیروزی برابر چلسی می‌توانند تا رتبه پانزدهم صعود کنند. این تیم با منطقه سقوط فقط هفت امتیاز فاصله دارد، شاید ازخوش شانسی‌های نیوکاسل باشد که ۳ تیم آخر جدول نسبت به این تیم شرایط وخیم تری دارند؛ در غیر این صورت ممکن بود نیوکاسل را در بین قعرنشینان ببینیم.

نکات آماری:

  • چلسی برابر نیوکاسل در استمفوردبریج کارنامه بسیار خوبی دارد، این تیم از ۲۵ بازی خانگی خود برابر نیوکاسل فقط یک بار شکست خورده و ۱۸ بار این تیم را شکست داده است. این ۲ تیم در ۶ بازی به تساوی دست یافته اند.
  • نیوکاسل هفت بازی خارج از خانه را برابر چلسی واگذار کرده و در این بازی‌ها ۱۸ گل دریافت کرده و فقط ۳ گل به ثمر رسانده است.
  • چلسی در صورت پیروزی در این بازی برای هشتمین بار پیاپی برابر نیوکاسل در خانه به پیروزی دست پیدا می‌کند.
  • نیوکاسل در این فصل در ۲ دیدار خارج از خانه برابر تیم‌های لندنی وستهام و کریستال پالاس به پیروزی دست یافته است.

بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار