رئیس شورای تامین شهرستان کاشان از فعالیت گشت‌های مشترک بازرسی تعزیرات حکومتی برای اعمال مستقیم قانون و تنظیم بازار خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی‌اکبر مرتضایی رییس شورای تامین شهرستان کاشان، در نشست بررسی علل افزایش قیمت کالا‌ها در سطح شهرستان در دفتر دادستان عمومی و انقلاب کاشان اظهار داشت:این گشت‌ها با حضور قاضی سیار تعزیرات حکومتی، صدا و سیما، بازرسین اداره صنعت و معدن، شهرداری، نمایندگان دادستان و فرمانداری، نیروی انتظامی، بسیج وسپاه تشکیل می‌شود که محوریت این موضوع با اداره تعزیرات حکومتی خواهد بود.

او، برقراری گشت‌های مشترک بازرسی به صورت مستمر و پیوسته را تاکید کرد و افزود: در صورت مشاهده تخلف بدون تذکر و در لحظه اقدام به صدور حکم قضایی و اعمال قانون متخلفین خواهدشد.

به گفته او، درج قیمت، ارائه فاکتور خرید رسمی و صدور فاکتور فروش، مسائل بهداشتی و احتکار کالا‌ها از جمله مباحث مهم برای جلوگیری از فساد است که در گشت‌های بازرسی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس کارگروه تنظیم بازار شهرستان کاشان یادآور شد: با مشارکت بازرسین صنعت و معدن و اصناف و همچنین شهرداری، کنترل و نظارت بر میدان میوه و تره بار نیز تشدید می‌شود و هرگونه ورود و خروج کالا بدون فاکتور رسمی فروش ممنوع خواهد بود.

تشکیل کمیته نرخ گذاری هفتگی بازار میوه

مرتضایی، همچنین با تاکید بر تشکیل کمیته نرخ گذاری هفتگی بازار میوه افزود: این مهم درراستای نظارت دقیق بر نحوه نرخ گذاری در بازار میوه با تعیین قیمت‌ها و نرخ‌های هفتگی انجام و به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

مرتضایی، حذف واسطه‌ها و دلالان را یکی از مهمترین مسائل در کاهش قیمت‌ها دانست و گفت: برخی از کالا‌ها از جمله میوه و تره بار پس از چندین واسطه به دست مردم می‌رسد که همین امر موجب افزایش قیمت‌ها می‌شود.

او، تصریح کرد: در صورت نظارت بیشتر و حذف واسطه‌ها قیمت‌ها با کاهش بیشتری مواجه می‌شود.

به گفته او، گرانی برخی کالا‌ها در سطح شهرستان کاشان و تفاوت قیمت‌ها با سایر شهرستان‌ها باید ریشه یابی و حل شود.

فرماندار ویژه شهرستان کاشان با اشاره به اینکه نبود نظارت کافی از سوی ناظرین جولان دلالان در عرصه بازار کالا‌های اساسی را افزایش داده است گفت: برخورد قاطع قضایی با هر تخلفی در این حوزه ضروری است.

راه‌اندازی بازار‌های روز محلی میوه

مرتضایی، اضافه‌کرد: به منظور کنترل هر چه بهتر بازار میوه و تره‌بار و اجناس ضروری در چند نقطه از شهرستان کاشان بازار روز محلی ایجاد می‌شود که پس از معرفی مکان‌های مورد نظر از سوی شهرداری کاشان، فرمانداری در کمسیون ماده ۱۶، مجوز راه اندازی بازار‌ها را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به سرعت صادر می‌کند.

او، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این بازار‌های میوه مردم در اسفندماه و ماه‌های آینده هیچ‌گونه دغدغه و نگرانی برای تامین کالای مورد نیاز خود را نخواهندداشت.

رضایت مردمی از ملاک‌های لیاقت مسوولین است
روح اله دهقانی دادستان عمومی و انقلاب کاشان نیز در ادامه این نشست گفت: مردم یکی از ملاک‌های لیاقت مسوولین را در قیمت اجناس می‌دانند که عمل به ملاک رضایت مردم شاخص بسیار مهمی است.

او، افزود: کم‌کاری و اهمال در نظارت از سوی برخی از دستگاه‌ها، اعتماد مردم به نظام را مخدوش می‌سازد.

او، در خصوص اجرای قاطع حکم قضایی در رفع تصرف از اراضی کشاورزی بیان داشت: تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ناجی آباد موجب کاهش قیمت زمین در کاشان شد که اقدام قاطع در زمینه کنترل و نظارت بر قیمت و توزیع کالا‌ها نیز می‌تواند موجب کاهش نرخ‌ها شود.

بازرسی و نظارت مستمر عامل بازدارنده افزایش فیمت بدون ضابطه قیمت
مسعود خاندایی معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری ویژه کاشان نیز در پایان این نشست گفت: بازرسی و نظارت مستمر یکی از عوامل بازدارنده از افزایش بدون ضابطه قیمت است.
او، افزود: افزایش ایجاد بازار‌های روز و خرده فروشی در کنار کنترل و نظارت نیز بر کاهش قیمت موثر است.

 

انتهاییام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.