رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان مشگین شهر گفت: کهنه قلعه مشگین شهر سال آینده به عنوان پارک تاریخی به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ایمانعلی ایمانی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مشگین‌شهر در بازدید از کهنه قلعه مشگین‌شهر گفت: در راستای حفاظت و حراست از بنای تاریخی کهنه‌قلعه برنامه‌ریزی شده تا عملیات ساماندهی این بنا اجرایی شود که این طرح در حال اجراست.

او افزود: در حال حاضر ساماندهی کهنه قلعه شهرستان مشگین‌شهر به عنوان بزرگترین قلعه خشتی شمالغرب کشور با سرعت خوبی در حال اجرا بوده و تلاش می‌کنیم شاهد تسریع در اجرای این پروژه باشیم.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مشگین‌شهر بیان کرد: با توجه به تامین اعتبارات لازم اجرای این طرح از محل بازآفرینی شهری پیش‌بینی می‌شود شاهد بهره‌برداری از ساماندهی کهنه قلعه در سال آینده باشیم.

ایمانی ادامه داد: پس از ساماندهی بنا، این قلعه به عنوان پارک تاریخی و موزه بزرگ پژوهش‌های مردم‌شناسی برای سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

او گفت: کهنه قلعه متعلق به دوره ساسانی و از بناهای تاریخی مهم و از جاذبه‌های گردشگری شهرستان به شمار می‌رود که در راستای جلب رضایت گردشگران پروژه ساماندهی این بنا در اولویت قرار گرفته و در حال اجراست.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.