با ورود یک سامانه ناپایدار بارشی از فردا به استان مرکزی سرعت باد به بیش از ۱۰۰ کیلومتر خواهد رسید.

فلاح زاده کارشناس هواشناسی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: بررسی آخرین خروجی مدل‌های پیش بینی نشان دهنده ورود یک سامانه ناپایدار بارشی از فردا به کشور می‌باشد.

فلاح زاده افزود: این سامانه استان مرکزی را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد و در ابتدا ابتدا فردا این ناپایداری‌ها موجب افزایش سرعت وزش باد در استان خواهد شد و در مناطقی از استان مرکزی بویژه نوار غرب استان سرعت وزش باد نسبتا شدید خواهد بود.

او اضافه کرد: روز چهارشنبه هم سرعت وزش باد بسیار شدید خواهد بود و در مناطقی از استان احتمال افزایش لحظه‌ای سرعت باد به بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دور از انتظار نمی‌باشد.

کارشناس هواشناسی استان مرکزی بیان کرد: از بعدازظهر چهارشنبه از نوار غرب استان مرکزی بارش‌های سامانه آغاز خواهد شد و تا اواخر وقت چهارشنبه بتدریج بارش‌ها به سایر نواحی استان هم می‌رسد.

او ادامه داد: بارش‌ها ابتدا عمدتا بصورت باران خواهد بود، اما بتدریج در مناطقی از استان مرکزی بویژه مناطق سردسیر و کوهستانی تبدیل به برف خواهد شد.

فلاح زاده تصریح کرد:این سامانه نهایتا از بعدازظهر پنجشنبه تا اوایل شب بتدریج از استان مرکزی عبور خواهد کرد و با عبور سامانه دمای هوا بصورت بسیار محسوسی کاهش خواهد یافت.

او اظهار کرد: به دلیل وزش باد نسبتا شدید در مناطقی از استان در روز پنجشنبه احتمال کولاک برف در برخی از مناطق بویژه مناطق کوهستانی دور از انتظار نمی‌باشد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.