وزش باد موجب بهبود کیفیت هوا در اراک و سایر مناطق پرجمعیت و صنعتی استان مرکزی خواهد شد.

رامی کارشناس هواشناسی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: به دلیل ناپایداری هوا و وزش باد در برخی از ساعات پتانسیل انباشت آلاینده‌های جوی کاهش خواهد یافت که موجب بهبود کیفیت هوا در اراک و سایر مناطق پرجمعیت و صنعتی استان خواهد شد.

رامی افزود: گزارش‌های ایستگاه‌های هواشناسی کشور و تصاویر ماهواره حاکی از ورود یک سامانه بارشی به کشور است و بررسی‌ها نشان می‌دهد این سامانه استان مرکزی را نیز با شدت کمتر تحت تاثیر قرار خواهد داد.

او اضافه کرد: بارش‌ها در برخی مناطق شمال غرب استان مرکزی از دیشب بصورت پراکنده آغاز شده و امروز در مناطق بیشتری از استان شاهد بارش‌هایی خواهیم بود.

هر چند بارش‌ها بطور کلی قابل ملاحظه نخواهد بود، روز دوشنبه از میزان ناپایداری‌ها کاسته خواهد شد، اما روز سه شنبه و بویژه چهارشنبه بارش‌ها به صورت رگباری دوباره تشدید خواهد شد.

هواشناسی کشوری هم اعلام کرد: بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در غرب و شمال‌غرب، استان‌های ساحلی خزر، برخی نقاط جنوب‌غرب، جزایر واقع در خلیج‌فارس، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی را داریم.

بر این اساس در ارتفاعات شمال‌غرب و شمال‌شرق کشور همچنین ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف خواهیم داشت و آسمان تهران نیمه‌ابری تا ابری، در برخی ساعات بارش پراکنده گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.