دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب:

فعالیت جبهه‌های سیاسی منوط به رعایت شرایط قانون احزاب است

امرایی گفت: فعالیت جبهه‌ها منوط به رعایت شرایط قید شده در قانون احزاب است و جبهه‌ها با عناوین مشابه تا طی مراحل قانونی فعالیت نداشته باشند.

به گزارش  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حمزه امرایی روز دوشنبه در نشست خبری کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی، گفت: سیزدهمین جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب امروز برگزار و طبق دستور کار کمیسیون مواردی بررسی شد.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت‌های احزاب و گروه‌های سیاسی افزود: صلاحیت مسوولان استانی حزب پیشرو اصلاحات در استان اردبیل، حزب پیشرو اصلاحات، حزب موتلفه اسلامی، انجمن اسلامی مهندسان ایران و حزب مردم سالاری در استان آذربایجان شرقی، جمعیت حامیان انقلاب اسلامی و حزب تدبیر و توسعه ایران اسلامی در آذربایجان غربی، سازمان معلمان ایران در استان‌های سمنان و کردستان، در نشست امروز بررسی و تایید شد.

امرایی گفت: تقاضای صدور فعالیت جمعیت اصلاح اسلامی استان تهران هم مورد بررسی قرار گرفت و با انجام اصلاحات جزیی در مرامنامه و اساسنامه تایید شد که جزییات را به حزب ابلاغ خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه گزارش مجمع عمومی احزاب و گروه‌های سیاسی در نشست امروز بررسی شد، اظهار کرد: گزارش مجمع عمومی کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هند و انتخابات شورای مرکزی و بازرسان این تشکل در جلسه مطرح و تایید شد و جزییات مصوبه به این تشکل ابلاغ می‌شود.

امرایی افزود: گزارش مجمع عمومی انجمن اسلامی مهندسین خراسان رضوی، گزارش مجمع عمومی، انتخابات شورای مرکزی و بازرسان حزب موتلفه در نشست امروز کمیسیون ماده ۱۰ احزاب بررسی و تایید شد و جزییات به احزاب مربوطه ابلاغ می‌شود.

وی تصریح کرد: مصوبه‌ای پیرو مصوبه شورای هماهنگی پاسداشت زبان پارسی مبنی بر ضرورت استفاده از نام و نشان ایرانی در عناوین شخصیت‌های حقوقی در جلسه مطرح و مقرر شد براساس مصوبه به‌شکل لزوم رعایت این مصوبه به احزاب و تشکل‌های سیاسی ایلاغ شد تا احزاب و تشکل‌ها در همه درخواست‌ها و مکاتبات و اسناد جدید حزبی عناوین جدید را منطبق با این مصوبه لحاظ کنند.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با تاکید بر اینکه فعالیت جبهه‌های حزبی منوط به رعایت شرایط قید شده در قانون احزاب است، گفت: بر این اساس در کمیسیون مقرر شد جبهه‌های حزبی که دارای عنوان مشابه هستند، تا رفع ابهام فعالیت نداشته باشند. فعالیت برخی جبهه‌های جدید اخیرا مطرح شده منوط به رفع ابهامات و انجام مراحل قانونی مطابق شرایط مزبور در قانون احزاب است انتظار می‌رود فعالیتی نداشته باشند.

امرایی یادآور شد: هر نوع تقاضای جبهه جدید، طبق شرایط قانونی در کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی بررسی و اعلام می‌شود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار