رئیس مرکز بهداشت بوشهر گفت: موارد ابتلا و بستری بیماران کرونایی در این شهرستان افزایش یافته و علتش کاهش رعایت اصول بهداشتی است.

 

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: از شروع هفته سوم بهمن‌ تا کنون و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی ۳۷۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در شهرستان بوشهر شناسایی شد که یک نفر از آن‌ها فوت کرد و تعداد جانباختگان این شهرستان به ۲۳۱ نفر رسید.

حسن فخرایی افزود: در این مدت در اجرای طرح شهید سلیمانی تعداد ۱۰۳ نمونه تست از بیماران مبتلا به کرونا گرفته شد که ۹۰ مورد مثبت بود و از این موارد، یک نفر جان خود را از دست داد و ۷۵ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

 رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر تاکید کرد: در هفته گذشته روند تدریجی افزایش موارد ابتلا و بستری بیماران کرونایی در این شهرستان دیده شد و کارشناسان هشدار دادند این روند افزایشی به علت کاهش میزان رعایت اصول بهداشتی است.


بیشتر بخوانید


فخرایی عنوان کرد: از آغاز هفته سوم بهمن تا ۲۳ بهمن بازرسان واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای این مرکز توانستند از ۶۱۱ مرکز حساس مرتبط با سلامت جامعه مانند رستوران‌ها، شیرینی فروشی‌ها، سفره‌خانه‌های سنتی و چایخانه‌ها، فروشگاه‌های کوچک و بزرگ عرضه مواد غذایی، تالارها، ورزشگاه‌ها، سوپرمارکت‌ها و جایگاه‌های سوخت، بازدید کنند که پنج مکان عمومی به دلایل بی‌توجهی به هشدار‌های کارشناسان بهداشتی پلمپ شدند و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری شد.

او ادامه داد: در ادامه نظارت‌های مستمر بر روند شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک از سوی شاغلان و ارباب‌رجوع، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و گندزدایی محیط کار، ۱۸ گروه بازرسی با ۲۴ نیرو شامل کارکنان بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت بوشهر با همراهی نیرو‌های بسیجی، در قالب طرح شهید قاسم سلیمانی به صورت سرزده از این صنوف بازدید کردند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.