رحیمی شعرباف گفت: در طرح پایش سال ۹۹ بیش از ۶۰۰۰ دوره مهارت‌افزایی در دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برگزار شده است.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین رحیمی شعرباف، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری در خصوص برگزاری دوره‌های مهارت‌افزایی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور  اظهار کرد: یکی از تغییرات اساسی حال حاضر در عرصه جهانی وقوع بحران کووید -۱۹ است که کلیه پدیده‌های اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی و سبک زندگی مردم را در کره زمین تغییر داده است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم افزود: بر همین اساس لزوم برنامه‌ریزی برای توانمندسازی افراد جامعه متناسب با کسب و کار‌های جدید ببه خصوص توانمندسازی نیرو‌های دانش‌آموخته دانشگاهی بیش از بیش احساس می‌شود.

او تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین نهاد‌های عصر حاضر در جهت شناخت و درک توسعه علمی و همچنین توانمندسازی و تربیت نیروی کار تخصصی ماهر و متناسب با نیاز‌های جامعه، نهاد دانشگاه است که می‌بایست از حمایت، برنامه‌ریزی و سیاستگذاری هر چه بیشتر دولت و صنعت برخوردار گردد و هماهنگ با تغییر در حوزه بومی و بین‌المللی، رسالت و اهداف خود را نیز بازتعریف کنند.

رحیمی گفت: در سال‌های اخیر با برنامه‌ریزی‌های مناسب دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، شاهد افزایش کیفیت آموزش‌ها و مهارت‌های دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها و همچنین بهبود توانمندی‌های شغلی دانش‌آموختگان بوده‌ایم و باید سعی شود با سرعت بیشتری در این مسیر قدم برداشته شود.

او ادامه داد: طرح پایش مهارت‌افزایی مطابق برنامه سالانه در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در سال ۱۳۹۹ اجرا شد که بر این اساس ۴۰ مرکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی دانشگاهی به منظور هماهنگی و ساماندهی فعالیت‌های مرتبط با توانمندسازی و اشتغال‌زایی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور ایجاد شده است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم  گفت: مطابق اطلاعات دریافتی از ۶۶ دانشگاه، تعداد دوره برگزار شده در طرح پایش سال ۹۹، بیش از ۶۰۰۰ و تعداد شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها ۱۹۸ هزار و ۱۴۱ نفر بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.