مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین گفت:مساحت کل فضای سبز قزوین با احتساب بوستان ۳۳۰ هکتاری باراجین، بیش از ۶ میلیون متر مربع است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حمید رحمانی، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین افزود: در حال حاضر مساحت کل فضای سبز قزوین با احتساب بوستان ۳۳۰ هکتاری باراجین، ۶ میلیون و ۲۳۸ هزار و ۵۱۲ متر مربع است که ۲ میلیون و ۹۳۸ هزار و ۵۱۲ متر مربع آن مربوط به فضای سبز شهری است.

رحمانی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد آب مصرفی فضای سبز، آب خام است، اضافه کرد: با گسترش فضای سبز و بوستان‌های شهر، در حال حاضر شهر قزوین با ۷۳ بوستان، شهری سبز به لحاظ سرانه فضای سبز محسوب می‌شود.

به گفته او، مساحت کمربندی سبز شهر قزوین ۷۵۰ هزار متر مربع است، گفت: کمربندی سبز اطراف قزوین در سال‌های گذشته توسعه یافته و در آینده نیز مساحت این کمربندی افزایش می‌یابد.

رحمانی افزود: همچنین، ۴۸ بوستان دارای بازیگاه کودک در سطح شهر داریم که قزوین را تبدیل به شهری سرسبز و بانشاط کرده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین در ادامه گفت: تلاش می‌کنیم شعار "قزوین، شهر زندگی" را با گسترش فضای سبز شهری که هم موجب زیبایی و نشاط شهر می‌شود و هم به کاهش آلودگی هوا کمک می‌کند، بیش از پیش به واقعیت نزدیکتر کنیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.