مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: نیم درصد آب مصرفی استان سمنان توسط واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان مصرف می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حسن آل‌بویه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان در جلسه بررسی انتقال پساب تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب سمنان به شهرک صنعتی و منطقه ویژه سمنان، اظهار کرد: بزرگترین چالش توسعه صنعتی استان سمنان کمبود منابع آبی است و به منظور رفع این چالش استفاده از آب‌های نامتعارف در دستور کار قرار دارد.

او خاطرنشان کرد: خرید پساب تصفیه‌خانه فاضلاب سمنان از شهرداری این شهر به منظور تامین آب واحدهای مستقر در شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی سمنان یکی از راهکارهای رفع معضل کمبود منابع آبی در کوتاه مدت است.

آل‌بویه با بیان اینکه صنایع در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان حدود نیم درصد آب استان را مصرف می‌کند، تاکید کرد: با توجه به ظرفیت سرمایه‌گذاری در استان و وجود زیرساخت‌های توسعه صنعتی باید به مساله تامین آب توجه شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی سمنان اضافه کرد: انتقال آب بین حوضه‌ای به استان سمنان یکی از راهکارهای مهم و بلند مدت برای رفع چالش کم آبی در بخش صنعت این استان است.

او یادآور شد: در حال حاضر با دبی موجود می‌توان ۱۰۰ لیتر بر ثانیه پساب شهری را پس از تصفیه تکمیلی جهت مصارف صنایع موجود و نیز متقاضیان سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی سمنان مورد استفاده قرار داد.

آل‌بویه تصریح کرد: این میزان پساب شهری، در پنج سال آینده به حدود ۳۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش می‌یابد.

انتهای پیام / گ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.