تمدید مجوز ضایعاتی‌ها در خرم‌آباد ممنوع است

فرماندار خرم‌آباد گفت: برنامه مدونی برای ساماندهی مراکز جمع‌آوری ضایعاتی شهر در دست اجرا و به همین منظور تمدید مجوز آنان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، جعفر طولابی،فرماندار خرم‌آباد گفت: ساماندهی ضایعاتی‌ها در شهرستان خرم آباد با تشکیل کمیته‌ای متشکل از صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، شهرداری، محیط زیست، بهداشت و اماکن نیروی انتظامی در دستورکار است.

او اظهار کرد: باید یکی از مهمترین برنامه‌ها در راستای ساماندهی مراکز جمع آوری ضایعاتی خرم‌آباد تهیه آمار دقیق و به روز از واحد‌های مجاز و غیرمجاز باشد.

او ادامه داد: به همین منظور باید آمار دقیق فروشندگان ضایعات در شهرستان خرم آباد را احصا کرد و واحد‌هایی که بدون پروانه کسب، فعالیت غیرمجاز و غیرقانونی دارند، تعطیل شوند و مجوز‌ها نیز تا اطلاع ثانوی تمدید نشود.

فرماندار خرم آباد تصریح کرد: همچنین اداره صنعت، معدن و تجارت نیز به دنبال مکان یابی برای خروج ضایعاتی‌ها از محدوده شهری باشد.

طولابی با بیان اینکه مسایل زیست محیطی و بهداشتی با سلامت افراد جامعه درگیر است ادامه داد: مشکلات زیست محیطی تهدید هستند و باید به حداقل برسند که در این زمینه مشارکت همه دستگاه‌ها ضروری است.

او اظهار کرد: بخشداران برای جمع آوری زباله‌های روستایی با محیط زیست، مرکز بهداشت و شهرداری هماهنگی داشته باشند و فعالیت دهیاران در جمع آوری به موقع و رعایت نکات بهداشتی حمل و دفن زباله‌ها مستمر باشد.

فرماندار خرم آباد با بیان اینکه برای جمع آوری نخاله‌های ساختمانی باید برنامه ریزی جدی شود افزود: اگرچه شهرداری و اداره راه و شهرسازی تاکنون با متخلفان برخورد داشته اند، اما این مساله نیاز به فرهنگ سازی دارد.

طولابی تعیین تیم‌های نظارتی برای این موضوع را ضروری دانست و گفت: باید افرادی که اقدام به تخلیه نخاله‌های ساختمانی در ورودی شهر‌ها می‌کنند شناسایی شوند تا برخورد قانونی با آن‌ها صورت گیرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار