مهدی طارمی و کریستیانو رونالدو امشب (چهارشنبه) در پیکار تیم‌های پورتو و یوونتوس به مصاف یکدیگر می‌روند.

 

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا امشب (چهارشنبه) ۲ مسابقه برگزار می‌شود که در حساس ترین دیدار از ساعت ۲۳:۳۰ پورتو به مصاف یوونتوس می‌رود. بازی رفت پورتو و یوونتوس در پرتغال برگزار می‌شود.

پورتو در لیگ برتر پرتغال با ۴۱ امتیاز، دوم است. این تیم ۵ بازی قبلی خود در لیگ قهرمانان را بدون گل خورده به پایان رسانده است. آن‌ها در مرحله گروهی پس از منچسترسیتی دوم شدند.

در طرف مقابل یوونتوس با ۴۲ امتیاز در مکان چهارم سری آ قرار گرفته است که برای شاگردان پیرلو اتفاقی عجیب به نظر می‌رسد. با این وجود یوونتوس در لیگ قهرمانان آمار فوق العاده‌ای داشته است. آن‌ها ۶ بازی از ۷ دیدار اخیر خود را برده و حداقل ۲ گل را هم به ثمر رسانده اند.

جدا از اینکه بازی یوونتوس و پورتو در لیگ قهرمانان اروپا برگزار می‌شود، حضور مهدی طارمی در ترکیب پورتو و تقابل او با کریستیانو رونالدو بر جذابیت‌های این مسابقه برای مردم ایران خواهد افزود.

مهدی طارمی فصل گذشته پس از پشت سر گذاشتن یک فصل درخشان با تیم ریوآوه که به آقای گلی مشترک با ستاره‌های تیم بنفیکا ختم شد، در تیررس تیم‌های بزرگ پرتغال قرار گرفت و ترجیح داد، راهی تیم پورتو شود.

در ابتدا این نگرانی برای طارمی قابل تصور بود که ستاره سابق پرسپولیس نتواند خودش را به ترکیب اصلی تحمیل کند و سرنوشتی همانند علیرضا جهانبخش پیدا کند. این موضوع در ابتدا به حقیقت پیوست و طارمی تنها در دقایق پایانی بازی‌ها به کار گرفته می‌شد اما ستاره ایرانی فوتبال ایران رفته رفته خودش را به ترکیب اصلی تحمیل کرد.

طارمی که استاد گرفتن پنالتی است ابتدا با این خصوصیت خودش را به هواداران پورتو معرفی کرد. او حتی در این زمینه چند بار مورد تمسخر تیم رقیب یعنی بنفیکا قرار گرفت. پس از آن طارمی با پاس گل‌ها و گل‌هایی که به ثمر رساند، کاری کرد سرمربی پورتو تغییر سیستم دهد و از ۲ مهاجم نوک استفاده کند.

جدال کریستیانو رونالدو و مهدی طارمی می‌تواند یکی از جذابیت‌های بازی باشد زیرا هر ۲ بازیکن در شرایط خوبی قرار دارند. مهمترین جدال این ۲ بازیکن در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بود و اتفاقا هر ۲ بازیکن شب خوبی را پشت سر نگذاشتند. رونالدو در آن مسابقه یک پنالتی را از دست داد و طارمی یک فرصت عالی گلزنی را در دقایق پایانی از دست داد.

به هر ترتیب طارمی بدون اینکه گلی از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند، با ۱۰ گل زده پس از گونسالوز در رده دوم بهترین گلزنان پرتغال قرار دارد. طارمی طی ۳ بازی اخیر پورتو در تمام جام‌ها گلزنی کرده است و با آمادگی کامل به مصاف یوونتوس می‌رود. ضمن اینکه پورتو در این فصل هر زمان طارمی گلزنی کرده، نباخته است.

رونالدو هم این فصل آماده بوده و به نحوی بار گلزنی یوونتوس را به دوش کشیده است. ستاره پرتغالی سابق رئال که متخصص بازی‌های بزرگ و فتح لیگ قهرمانان اروپا است، با ۱۶ گل زده در کنار روملو لوکاکو در صدر جدول گلزنان سری آ قرار دارد. البته رونالدو ۳ بازی کمتر از لوکاکو انجام داده است.

رونالدو ۳ گل از ۴ گل آخر یوونتوس در همه رقابت‌ها را به ثمر رسانده و دیگر گل شاگردان پیرلو با اشتباه بازیکن حریف زده شده است. شماره ۷ یوونتوس ۴ گل هم در لیگ قهرمانان برای تیمش زده است که البته بهترین آمار نیست زیرا موراتا با ۶ گل زده وضعیت بهتری دارد.

نکته جالبی که در مورد یوونتوس وجود دارد، کیه زا  و موراتا ۲ بازیکن کناری رونالدو در سری آ روی هم رفته ۹ گل به ثمر رسانده‌اند که یگ گل کمتر از مهدی طارمی است. 

دیدار رفت تیم‌های پورتو و یوونتوس در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه امشب (چهارشنبه) برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار