تکاپو؛ طرحی برای اشتغال پایدار در شهرستان‎های بوشهر

طرح تکاپو برای ایجاد اشتغال پایدار در ۵۷ حرفه اولویت دار مهارتی، در همه شهرستان‌های استان بوشهر اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در نشست با کارگزار استانی طرح تکاپو در استان گفت: طرح تکاپو برای به کارگیری ظرفیت‌های بومی به منظور اشتغال‌زایی پایدار در همه ۱۰ شهرستان‌ استان اجرا می‌شود.

عبدالمجید دراهکی افزود: این طرح اسفند امسال  در ۵۷ حرفه اولویت دار مهارتی به اجرا درمی‌آید.

او با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای مسئول حوزه آموزش این طرح است، ادامه داد: در مرحله نخست اجرای این طرح، هزار و ۲۰۰ نفر مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا می‌گیرند.

 مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر عنوان کرد: مهمترین ویژگی طرح تکاپو ایجاد اشتغال بر مبنای نیازها، استعداد‌ها و ظرفیت‌های اشتغال است.


بیشتر بخوانید


دراهکی با اشاره به اینکه فنی و حرفه‌ای متولی تأمین نیروی انسانی صنایع، اصناف و مشاغل مختلف است، عنوان کرد: برای اجرای طرح تکاپو در استان بوشهر به هشت رسته اشاره شده است که اولویت اول آن با گردشگری ساحلی و دریایی و حمل ونقل و لجستیک دریایی، و اولویت‌های بعدی نیز به خدمات تخصصی کشاورزی، پوشاک، صنایع دستی، آبزی پروری و پرورش زنبور عسل و سایر موارد اختصاص یافته است.

او بیان کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای از طریق طرح‌های مختلف و بر اساس استاندارد‌های آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به فعالان اقتصادی که به دنبال توسعه کسب و کار خود هستند، اما دغدغه جذب نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده را دارند، کمک می‌کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.