استاندار کرمانشاه گفت : کمتر از ۵۰ درصد مردم کرمانشاه دستورالعمل های بهداشتی را رعایت می‌کنند که ادامه این روند خسارات سنگینی به استان تحمیل می کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : اگر رعایت نکنیم روز‌های آینده می‌تواند به روز‌های غمباری برای استان تبدیل شود.

او با بیان اینکه متاسفانه میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم کاهش یافته، گفت : دیروز بازدیدی از برخی خیابان‌های کرمانشاه داشتم و براساس آنچه مشاهده می‌شد متاسفانه میزان رعایت دستورالعمل ها به کمتر از ۵۰ درصد رسیده و این در حالیست که اگر بخواهیم شرایط فعلی استان حفظ شود باید میزان رعایت پروتکل‌ها حداقل به ۸۵ درصد برسد.

بازوند با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از صاحبان واحد‌های صنفی ماسک نمی‌زنند، افزود: زدن ماسک و رعایت دستورالعمل ها باید به یک مطالبه عمومی در جامعه تبدیل شود که در این راستا رسانه‌ها و بویژه صداوسیما نقش موثری دارند و باید در این زمینه فرهنگ سازی کنند.

استاندار کرمانشاه به خطرات کرونای انگلیسی اشاره کرد و افزود: با توجه به مشاهده مواردی از کرونای انگلیسی در کشور و سرعت سرایت و کشندگی بالای این ویروس، اگر گرفتار موج چهارم کرونا شویم قطعا خسارت سنگینی به استان وارد می‌شود، لذا باید با رعایت دقیق و محکم پروتکل‌ها مانع از ایجاد موج جدید بیماری شویم.

او بر تداوم اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی به منظور جلوگیری از شدت گرفتن بیماری هم تاکید کرد و ادامه داد: کرمانشاه از استان‌های برتر در اجرای این طرح است و باید اجرای آن با قوت ادامه یابد.

او خطاب به فرمانداران استان که به صورت ویدئو کنفرانس در این نشست حضور داشتند، گفت: هر شهری که قرمز شود، مسئولش را فرماندار آن شهرستان می‌دانیم و باید پاسخگو باشد. همچنین از فرمانداران شهر‌هایی که اکنون در وضعیت زرد هستند، چنانچه وضعیتشان آبی شود، تقدیر خواهیم کرد.

او افزود: فرمانداران در این یک ماه باید بیشترین وقت را برای کنترل کرونا بگذارند و کاری نکنیم که عید امسال به عزای برخی خانواده‌ها تبدیل شود.

خرید‌های نوروزی به بیشتر شدن آمار کرونا دامن می زند

 محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با مهم دانستن هفته‌های پیش رو در بحث کنترل کرونا، گفت: در این ایام مراسم عروسی و همچنین خرید‌های نوروزی را داریم که می‌تواند به بیشتر شدن آمار کرونا دامن بزند، لذا باید رعایت دستورالعمل ها را با جدیت بیشتری داشته باشیم.

مرادی گفت: در تعطیلات نوروز نیز ممکن است مسافرین زیادی به سمت کرمانشاه بیایند که باید برای آن چاره اندیشی شود.

او بر لزوم حساس سازی جامعه نسبت به رعایت دستورالعمل ها با کمک رسانه‌ها تقدیر کرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.