معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: قربانیان کروناویروس در فارس از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون به ۳ هزار و ۲۰۵ نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با اشاره به جان باختن ۳ هم استانی دیگر بر اثر بیماری کرونا طی دیروز تاکنون، اظهار کرد: مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به ۳ هزار و ۲۰۵ نفر رسیده است.

او ادامه داد: از مجموع ۳ هزار و ۲۰۵ نفر از جانباختگان استان فارس بر اثر ابتلا به کروناویروس از ابتدای شروع تاکنون، هزار و ۵۱۰ مورد مربوط به شیراز؛ ۲۳۶ مورد مرودشت؛ ۱۳۴ مورد کازرون؛ ۷۶ مورد آباده؛ ۶۸ مورد داراب؛ ۵۵ مورد ممسنی؛ ۴۶ مورد کوار؛ نی ریز و اقلید هر کدام ۴۴ مورد؛ ۴۱ مورد استهبان؛ ۴۰ مورد لامرد؛ ۳۸ مورد سپیدان؛ ۳۳ مورد زرقان؛ فیروزآباد و خرامه هر کدام ۳۲ مورد؛ ۳۰ مورد قیروکارزین؛ ۲۸ مورد خرم بید؛ ۲۱ مورد ارسنجان؛ زرین دشت، رستم و پاسارگاد هر کدام ۲۰ مورد؛ ۱۹ مورد سروستان؛ ۱۷ مورد بوانات؛ ۱۵ مورد کوه چنار؛ مهر و بیضا هر کدام ۱۳ مورد؛ ۸ مورد فراشبند؛ ۴ مورد بختگان، یک مورد سرچهان، همچنین مابقی جانباختگان مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان بوده است.

همتی اضافه کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۲۱ هزار و ۳۴۳ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۷۲ هزار و ۵۰۰ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او بیان کرد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۷ هزار و ۵۵۹ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد دو هزار و ۳۶۹ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۷۴ هزار و ۸۶۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز ۶۱۲ نفر دانست و افزود: از این تعداد، ۹۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

او همچنین از بهبودی ۱۶۷ هزار و ۲۵۷ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

همتی با توجه به افزایش مراجعه به مراکز منتخب سرپایی کرونا و بستری بیماران مبتلا در بیمارستان‌های استان تصریح کرد: با روند افزایشی ابتلا به کروناویروس در فارس مواجه هستیم و رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی بیش از پیش ضرورت دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار